petiteM's Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Har ikke begynt med grøt til vesla på 4,5mnd ennå, men har vært å lest litt på pakningene. Hs sa at Nestle ikke tilsatte sukker i grøten lenger pga boikotten de har vært utsatt for. MEN - det er jo tilsatt malt. Malt er jo sukker (ikke glukose, men dog), og jeg vet at det brukes for å unngå forstoppelse, men er det tilsatt for å få en søtere smak også? Finnes det evt. andre grøttyper for de minste som ikke inneholder noen sukkerarter?
Vertigo Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Nestle - og andre grøtprodusenter - tilsetter visst annet enn sukker for å få det søtt ja, har jeg hørt... Holle-grøter kjøpt på helsekost er ikke tilsatt sukker eller annen søtning i alle fall. Og så kan en jo koke selv.
petiteM's Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Men er disse Holle-grøtene tilsatt nok jern? Spurte HS ang. hirsegrøt, og da svarte hun at det var greit å bruke, men inneholdt litt lite jern (4mg) i forhold til det som er anbefalt (12mg).
petiteM's Skrevet 25. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2006 Vil gjerne ha litt mer respons her, jeg.
lifa og Eline Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Holle er ikke tilsatt jern, derfor viktig å gi c- vitamin rik frukt/bær ved siden av grøten. De bruker grove melsorter og det er der det naturlig er mye jern. Snuppa her i huset liker Hollegrøtene best, har prøvd litt forskjellig og det er de som hun spiser fortest opp. Koster litt mer men er ikke tilsatt noe, noe jeg er veldig glad for. Sliter innimellom med å finne grøter uten tilsatt frukt eller sukker/malt.
petiteM's Skrevet 25. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2006 Tusen takk, lifa og Eline, skal sjekke ut disse Hollegrøtene når det er på tide å begynne med denslags:-)
Halloween-mamma Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Det samme sa min helsesøster til meg... eller antydet, er vel rette ordet å bruke. Men jeg spurte henne om hun da mente at det virkelig var nødvendig å tilsette mer jern enn det som finnes naturlig i kornet, og det var hun vel egentlig enig med meg i at ikke burde være nødvendig. Og hirse er jo blant de mest jernrike kornsortene man kan velge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå