Gå til innhold

4mnd og pluselig sutrete hele tiden...hva er galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sover godt om natten.

Begynner ofte å skrike ved puppen.

Er furten enten hun ligger alene på gulvet, sammen med meg, på fanget, når vi bærer osv.

Har siklet og hatt bitebehov ca en mnd.

Er bare fornøyd max 10-15 min etter hun har sovet.

Sover 3-4 lurer hver dag på 15-45 min.

Mange våte bleier.

Ikke sår på rompa.

Ikke feber.

Kan det være økedag (er!) eller tenner? Eller kan det være noe annet. Blir så fortvila og føler meg som elendig mor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik var mi også,og det viste seg at jeg ikke hadde nok melk/nok næring i melken min så hun måtte ha mer mat. Da var hun 3,5 mnd, så begynte med litt ekstra mme,så når hun var litt over 4 mnd så begynte vi med litt grøt. Etter dette var alt samme gamle igjen:=)

Siklet gjorde mi i 6 mnd før tennene kom.

Skrevet

Sånn var det her også, og fikk da til svar at mange babyer blir litt urolige rundt 4 mnd. Vet ikke om det stemmer jeg men... Det kan jo være tenner på gang selvfølgelig. Markus fikk en tann i går, så kan jo være at han har hatt vondt i den en stund, men vet egentlig ikke grunnen. Jeg prøvde også å begynne litt forsiktig med grøt da han var ca 4,5 mnd og tror det har hjulpet litt.

Kan ikke gi deg noen fasit desverre =)

Skrevet

Takk for tips. Kanskje jeg bør prøve å øke melkeproduksjonen litt. Hun hadde ikke gått opp så mye på sist kontroll. HS mente det var fint...men jeg hadde egentlig forventet mer stigning.

...............

Godt vi har HS og DinBaby. Masse spørsmål for en stakkars førstegangsmor!

Skrevet

Jeg ville ha prøvd med litt mat hvis det ikke hjelper å øke med melkeproduksjonen. Det er det første som slår meg.

Skrevet

Jeg tror tenner pluss at hun blir mer bevisst på verden rundt seg. Min var slik akkurat rundt fire måneder - han var helt umulig å ha med å gjøre (sutrete!!) i 3-4 dager, og den 5. dagen kjente jeg plutselig en TANN der! Hadde ikke mistenkt tenner i det hele tatt..hadde jeg visst om den muligheten så hadde jeg nok vært mer tålmodig med sutringen hans! :)

Skrevet

har en på 4,5 mnd og han har og sutret i nesten 2 uker nå, akkurat sånn som din,

Har begynt så smått med grøt og gir han mme til enkelte måltider innimellom.

Han får nå 2 grøtmåltider for dagen stort sett, før soving på dagen - til lunch (noen ganger kun kvelden), men ammer ellers.

Skrevet

Prøv med mer mat du.Så finner du det ut raskt.Hvis du ammer,kan du jo gi litt mme i tillegg,eller begynne med grøt.

Skrevet

Hei Thea!

Sånn er jenta mi og, hun er 4 mnd om noen dager og er blitt så sutrete siste uka! Er ganske slitsomt for jeg vet jo ikke hva som er galt....og får ikke gjort mye i lpet av dagen lenger, for hun blir så fort å ville opp på armen! Har hele tida trodd jeg har nok mat til henne, men kanskje jeg også må prøve å gi henne mere...selv om hun spiser gankse ofte og mye syns jeg...hmm...

Ser at det heldigvis er mange som har det sånn, da er vi ikke eledige mødre iallefall! =))

Lykke til videre!!

Skrevet

takk og pris at vi er flere i samme båt. Føler meg litt mindre misslykka. takk takk. Har beg å gi henne mat oftere så får vi se om det hjelper...Lykke til til dere alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...