Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsteman på 13 mnd sliter med den fæl virusinfeksjon. Feber, rennende nese osv. For et par dager siden oppdaget vi at han var litt blå på leppene og kald på hendene. Det gikk over, men så skjedde det samme igår, Det kom mens feberen var på tur opp.

Vi var på legevakta igår. Legen kunne ikke finne noe unormalt. Lyttet lenge på hjerte og lunger. Idag var vi hos fastlegen som konstaterte virus. Men dette med blå lepper kunne ho ikke forklare. Normalt er dette et tegn på noe galt med hjertet, slik jeg forsto det. Men da skulle det være mer konstant og ikke i forbindelse med en virusinfeksjon. |allefall så henviste ho til barnelege for å være 100% sikker, og for å utelukke hjertefeil.

Jeg er selvsagt bekymret, og det vil bli lenge å vente på time hos barnelegen.

Er det noen av dere som har opplevd liknende i forb. med høy feber - uten at det har noe med hjertet å gjøre?

Ylva 69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette skjer med datteren min hver gang hun har feber. skjer når feberen går stiger fort går fra å være blå på lepper og hender slik du beskriver for så å bli glovarm og høy feber. jeg fikk inntrykk av legen at dette var normalt første gangen jeg spurte om det. så tror ikke du behøver å uroe deg. ble du litt roligere nå? jenta mi er 23 mnd forresten. dette skjedde med henne første gang når hun var ca 12 mnd.

Skrevet

Hei.

Takk for tilbakemelding. Ja - nå ble jeg litt beroliget. Så rart at dette var ukjent for begge legene jeg møtte?

Jeg hadde også en fornemmelse av at feberen var på tur opp når det skejdde - og det stemte jo. Over 40 grader på kort tid.

Noen andre som har opplevd dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...