~Endorfina~ Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg trodde dette var en salve alle med småbarn hadde, og noe alle som jobber med barn burde vite om? Eller tar jeg helt feil? Jenta mi er så sår under bleia, så jeg var innom helsestasjonen og spurte. Hun anbefalte krystallfiolett. Noen som har erfaring med det? På Apoteket anbefalte de Inotyol, og det har også mange av dere her inne rådet meg til. Nå skal det være sagt at helsesøster er eneste som har sett hvordan det ser ut da, men.. Jeg liker henne ikke, kan knapt norsk og svarer "vet ikke" på litt for mange ting.
gullets mamma Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 grunnen til at hun ikke visste det er kanskje fordi det egentlig ikke anbefales lenger.Vi brukte det på sykehuset der jeg jobber før,men har sluttet emd det etter at det har vist seg at den er kreftfremkallende.Kanskje helsesøsterern var så nyutdannet at hun ikke har vært borte i den før.Tror ikke de lærer om den på skolen lenger.Bruk heller vanlig zinksalve
~Endorfina~ Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Det var jo som pokker! Kreftfremkallende og greier... Men tror du vanlig sinksalve er godt nok? Var så mange her i går som varmt anbefalte Inotyol, så da gikk jeg til innkjøp av den.
gullets mamma Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 min har vært mye sår og jeg har brukt bare zinksalve.Det har funket veldig bra.Men store forskjeller på zinksalvene da.Jeg har brukt silulenSkader sikkert ikke om du bruker litt inotyol,men jeg ville ikke brukt den over tid
Cat.68 Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Denne har vært oppe til debatt før, hvor vi spurte hvorifra den informasjonen kom. Du som jobber på sykehuset må jo vite hvor kilden kommer ifra. Hvem er det som sier at Inotyol er kreftfremkallende?? Vi fikk inget svar den gangen heller?? Hvis dette bare er en påstand blir jeg litt forbannet, for det skremmer bare. Spurte på apoteket, men de hadde aldrig hørt noe om at den var kreftfremkallende. Hvis dere skal uttale dere så bastant om noe, bør dere også henvise til kilden!!
Cat.68 Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 jeg tenker bruke Inotyol, helt til jeg får en grundig og faglig begrunnelse for at den er farlig!!
gullets mamma Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 jeg har aldri vært med på den diskusjonen før.vi har blitt informert av overlegen vår.Hun får sin informasjon fra forskning både norsk og internasjonal.Vet ikke mer enn det,men det er godt nok for meg
gullets mamma Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 ja,det er bare å bruke den.ditt valg..................ingen stopper deg.var bare ment som hjelp
Cat.68 Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Men hvorfor er det da ikke felles oppfattelse om det landet over?? Nei jeg må jammen ringe til barneavdelingen her jeg og spørre. For det var barnelegen der som anbefalte den til oss.
gullets mamma Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 jepp,det må du gjerne gjøre.Det er langtidsbruk det er forsket på da,men det kan jo fort bli langtidsbruk hvis barnet har behov for salve hver dag.
Cat.68 Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Det er ikke et angrep til deg dette her, men jeg blir så oppgitt. Hvis noe er farlig så bør det jammen ikke være bare noen få forunt å få den beskjeden, da bør det jo ut i media slik at alle får med seg det.
Cat.68 Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Men hva er langtidsbruk da?? At man smører en barnerumpa noen ganger ved sårhet i løpet av en 3 års periode.?? Barnen går jo neppe og er sår i rumpa konstant så lenge de bruker bleie.
gullets mamma Skrevet 25. september 2006 #13 Skrevet 25. september 2006 helt enig.men det er mulig dette er forsking som er gjort i et annet land enn i Norge.Da er det sånne rare regler her i landet.Dersom det ikke er forsket på her,så skal man ikke bruke informasjonenDa har ikke leger lov til å komme med anbefalinger om å ikke bruke den.Men babyer er babyer spør du meg.Vi har valgt å ta den helt bort på jobben og jeg har hørt om flere avdelinger som har gjort det samme.
♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 25. september 2006 #14 Skrevet 25. september 2006 Hei Endorfina min sønn hadde nettopp di verste bleiutslettet evver jeg har sett, fikk beskjed om å ha på krystalfiolett først å så inotynol oppå.. Krystalfiolett er vedlig effektift, men noe DRITT for det går ikke av klærne eller noe... men men... Jeg vasket han ikkje med vaske klut, jeg bare spylte han under vasken på d verste. så tok jeg potetmel på stumpen etter at jeg hadde tørket han, for det tar bort fuktigheten.. Så kan du også gå opp en bleiestørrelse d pleier også å hjelpe;) Eller bytte merke;) lykke til;)
Halloween-mamma Skrevet 25. september 2006 #15 Skrevet 25. september 2006 Jeg tror at det fort går litt inflasjon i hva som blir anbefalt her inne, bare så det er sagt. Det er ikke SÅ mange brukere her at det er særlig representativt for "baby-Norge" føler jeg Og personlig har jeg begynt å miste litt tiltro til apotekene, for jeg synes de har en tendens til å anbefale de produktene som betaler mest for hylleplassen. Noen apotekansatte vet hva de snakker om og anbefaler ut fra egen erfaring, mens andre har litt sånn bilselger-attitude, synes jeg Men til saken: Jeg har aldri hørt om Inotyol utenom her inne. Selv kjøpte jeg sinksalve og øsypus-salve (anbefalt av en venninne). Øsypus-salven er akkurat som en slags "superpower"-sinksalve, består av kun sink og lanolin og er skikkelig tjukk. Denne har jeg brukt de gangene gutten min har vært ordentlig sår. Ellers har jeg brukt sinksalven innimellom, men stort sett har det hjulpet veldig å bare lufte så mye som mulig ved hvert bleieskift.... potetmel har jeg forresten brukt endel. Potetmel er skikkelig effektivt, synes jeg. For eksempel kan du først dekke det såre området med potetmel, og så smøre sink over der igjen. Etter at jeg prøvde potetmel første gang så ble jeg frelst...
Dano Skrevet 25. september 2006 #16 Skrevet 25. september 2006 inotyol er egentlig en salve for psoreasis. MEn funker kjempe på barnerumper også. Kreftfremkallende du, jaja, vis meg dokumentasjonen ....
Gjest Skrevet 25. september 2006 #17 Skrevet 25. september 2006 Hei..vi bruker zinksalve dersom hun er rød og sår, men potetmel om det væsker....funker veldig bra på jenten vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå