Gå til innhold

Trenger hjelp/råd ang pumping.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg driver og "øver" på å pumpe meg siden jeg snart skal ut i jobb, dvs når jenta mi er 4 mnd. Jeg har ganske store problemer med pumpingen. Bruker avent håndpumpe og prøver å pumpe mens jenta dier av det andre brystet. Jeg klarer liksom ikke å få ut mer enn 60 ml, og da har jeg brukt over en halvtime og puppen er både hoven og litt blå. Siden jenta slipper taket på den andre puppen etter bare 5-10 minutter er jeg avhengig av at hun er i godt humør og kan ligge å pludre for seg selv mens jeg fortsetter. Hvis ikke må jeg bare gi opp pumpingen. Har gjort det på morningen når brystet er sprengt så det skulle ikke være noe problem med melkemengden. Jeg vet ikke helt hva som er normalt å få ut av mengde men vil tro det ivertfall er over 100ml.

Kan noen hjelpe meg? Er det bare sånn at jeg må prøve og prøve og til slutt vil det gå seg til, eller finnes det noen tips/råd som fungerer. Blir veldig takknemlig for innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke alle som får til pumping,fordi brystene ikke får riktig stimulering.Jeg fikk aldri til noe særlig pumping selom jeg hadde mye melk.men jeg tror kanskje det var fordi brystvortene mine ikke var nok utsående??????

Skrevet

Huff, det var ikke særlig oppløftende.

Jeg får jo ut noe melk, det er bare det at det går så sent. Fikk du ikke ut i det heletatt?

Skrevet

de har mye å si om du klarer å slappe av, og få igang utdriviningen skikkelig. Ved førstemann slet jeg med pumpingen, fikk det iallfalli ikke til med håndpumpe. Denne gangen går det ganske greit, jeg masserer/ trykker på brystet mens jeg pumper. Da får jeg ut mer:)

Ved førstemann leide jeg en elektrisk pumpe på helsestasjonen. Den fikk jeg det kjempebra til med, du kan jo undersøke om de leier ut?

Til deg over; Har ikke noe å si hvordan brystvortene ser ut om du får ut melk el ikke...:)

Skrevet

jeg fikk ut ca 100ml.prøvde både elektrisk og håndpumpe.Jeg ble også sår og blå på puppene.

Skrevet

Jeg hadde det omtrent som du - fikk kun ut 30 ml (!) med manuell pumpe. Men så lærte jeg å håndmelke, og det går strålende! Da er man heller ikke avhengig av å ha med pumpe, så det er smidig også. Les på ammehjelpen.no hvordan man gjør det om du vil prøve.

Lykke til!

Skrevet

Så ett tips tidligere om å ta av den silikonen på den du setter på puppen! Funka mye bedre på meg! Verdt å prøve :-)

Skrevet

Takk for svar begge to.

Skjønner at det sikkert har mye å si om jeg greier å slappe av. Kan vel ikke innrømme at jeg greier det helt enda men det vil vel gå seg til etterhvert. Skal prøve å massere/trykke på brystet også. Jeg får igang utdrivningen, det er bare det at det kommer så lite. Rart, for de gangene jeg har sovnet i senga mens jeg har ammet har jeg våknet opp med en gigantisk dam som har rent ut av det andre brystet;)

Skrevet

Oi, så mange bra tips som kom nå.

Tusen takk jenter. Jeg setter kjempestor pris på det. Alle tips skal forsøkes:)

Skrevet

jeg fikk ut litt mer da jeg brukte brystskjold,men ble for mye pes for meg iforhold til hva jeg fikk ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...