Gå til innhold

Trenger råd mot grusomt dårlig hud!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har utartet seg som eksem jo lengre ut i svangerskapet jeg har kommer (20 uker til nå). Hodebunnen er skorpete, og ansiktet nærmest flasser. Det er delikat, kan du tro? Må nevne at jeg i puberteten vokste av meg atopisk eksem og har ikke hatt det siden.

Hvilke erfaringer har andre med hva man kan bruke under svangerskapet? Kremer/ oljer/ shampoer/ piller/ behandlinger?

eller MÅÅ jeg ta noe kortison greier? er det bra for babyen min da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt masse problemer med huden tidligere, hadde masse rød eksem rundt munnen. Helt til jeg begynte å bruke dermalogica. De produktene er så milde at de som er allergiske mot VANN kan bruke de. Dette høres kanskje rart ut, men jeg har vært kjempe fornøyd med huden etter at jeg begynte med det merke!! Dette er ikke dyre produkter heller.

Lykke til :)

Skrevet

Kortison kan ikke brukes i svangerskap...

Skrevet

Anonym:

Kortison virker lokalt og ikke systematisk.

Jeg har fått kortison av legen min for å holde eksem i sjakk. Man kan ta det i små doser, en gang til dagen. Smøre forsiktig på. Man får den minste prosenten 0.1 når man er gravid.

HI:

Snakk med legen din.

Han skrive ut til deg.. det hjelper...

Kan ikke ha det slik vettu :-)

Skrevet

Har samme problem. Men A-kremen har hjelp. Får kjøpt den på apotek er tilrettelagt for barn og gravide:)

Skrevet

Tran og b-vit;) Frisk luft og peeling, fet fuktighetskrem...

Skrevet

Hodebunnen og ansiktet kan du prøve å smøre inn med rapsolje om kvelden (ha handkle på puten), vask av neste dag. Vet at det har hjulpet andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...