Gå til innhold

Hvor lang tid tok det...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor lang tid tok det for dere å komme tilbake i "normalvekta" di? Har nå en gutt på 8 uker, men dette går så sakte..noen som har noen tips? Har enda 7 kg jeg må få bort :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg bare rant det av. tror det tok ca 2 mnd, så veide jeg 2 kg mindre ann hva jeg veide når jeg ble gravid.

Men ammer du?? Mener å ha hørt at vist du ammer så går det fortere, gikk hvertfall kjapt på meg, og jeg ammer.

Skrevet

3 år siden jeg fødte og hadde noen kilo unna vekta jeg før jeg ble gravid men har siden da bare gått opp i vekt... Veier nå like mye som jeg veide når jeg var høygravid.. Flaut,,

Men det tar litt tid og ikke alle går ned de siste kilone... Dessverre...

Ikke vondt ment=o)

Skrevet

Noah er 4 mnd og har enda 7 kg igjenn til starvekta..

Men har da ikke vært så veldig flink og gått turer..

Skrevet

ja, jeg ammer heldivis..men renner ikke så fort av her :( Men la nok meg litt ekstra, så disse siste kiloene blir vel litt tung å få vekk...men får ikke til å dra å trene heller, så får prøve å gå turer og trene litt hjemme...er bare det å få tid og energi til det! :) Wish me luck! :)

Skrevet

Hehe... "Normalvekt"? Kva er det?

Guten vår var 1 år på torsdag, og framleis har eg 15kg att til før-gravid-vekt. etter fødselen gjekk eg opp i vekt fram til småen var 8 mnd og eg begynte på Grete Roede-kurs. Har no gått ned 10kg, og har som sagt 15 att.

Du må rekne med at det tar like lang tid å få av kiloene som det tok å få dei på (9 mnd). Amminga fungerar ikkje som nokon "gratis" slankekur for alle.

Skrevet

Etter 3 uker hadde jeg 2 kg igjen, nå er Maren 6 uker og jeg er nede på der jeg var før jeg ble gravid.

Skrevet

tror det tok ca 6 uker før jeg var på "normal"- vekten. Poden er 9 uker nå, og det er noen uker siden kiloene var borte.

Skrevet

etter fødsel nr 1 tok det vel ca 8uker

etter fødsel nr 2 tok det vel rundt 2uker, kom meg inni i mine trange jeans 5dager etter fødselen.

Nå er minsten 13mnd og jeg er lettere enn jeg var før jeg ble gravid første gangen! Men så har jeg gode/dårlige gener alt etter som hvordan man ser på det!

Skrevet

Første gangen tok det 6 uker ca, så fikk jeg på meg gamle jeans. Nå er det 8 uker siden, og vekta har stått helt stille i 3 uker. Har 15 kg igjen til startvekt, det kan visst ta tid denne gange. Fullammer, men renner ikke av meg fordet

Skrevet

Hei!

Jeg brukte vel ca 1 mnd (vertfall ikke mer) på å komme ned i den vekta jeg hadde før jeg ble gravid. Men jeg var altfor stor enda da. Og så reiste vi på 2 oppfetende ferier...... Har vertfall gått ned 10 kg på et år nå. Og håper jeg kommer ned noen få til før jeg blir gravid igjen, siden jeg akkurat har slutta på pillen. Jeg er ikke noen reser, men har større tro på å gå sakte ned i vekt enn jojo slanking da.

Nå går jeg ned i vekt pga manglende matlyst, har aldri hatt det før så vet ikke hva i huleste det er som skjer her.. Men klager ikke =)

Forresten, tipsene: De vanlige... Gå tur, svøm, spis mindre, ikke middag hver dag, ikke brus (evnt lett), vær ute med barnet, gjør masse husarbeid isteden for å sitte i sofaen.

Masse lykke til!! Vet at det er kjipt å måtte gå ned i vekt og alltid tenke på hva en putter i hullet.

Skrevet

jeg gikk ned veldig fort igjen... etter bare 6-8 uker kom jeg inn i mine gamle bukser og var nede i normalvekt.... ammet jeg også!

Skrevet

moota:

Du bør ikkje anbefale folk å ete for lite, og ikkje å ete middag kvar dag. For lite mat fører til dårleg forbrenning som igjen fører til overvekt eller i alle fall til stopp i vektnedgang!

HI: Du bør finne ut kor mykje kroppen din forbrenner i løpet av ein dagm, og så ete *litt* mindre enn det. Du kan ikkje rekne med at alle svangerskapskiloene skal "renne av", så gje deg sjølv god tid. Viss du ikkje begynner å gå nedover igjen etter eit par mnd til, anbefaler eg eit Grete Roede-kurs, eller i alle fall å følge ca opplegget. Eg har gått ned 10kg, og eg har ete fem måltid om dagen, også middag... Har ikkje vore sulten ein dag.

Skrevet

Guten vår er no 4 mnd. Og eg har ca 10 kg igjen før eg når startvekta mi (vekta eg hadde før eg vart gravid) Det må seiast at eg la på meg ovr 20 kg, og eg ammar ikkje. Så eg har eit stykke igjen før eg kjem i dei gamle buksene mine... :¤(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...