Gå til innhold

Vil ikke slutte med bleie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen råd og tips ang. sønnen min, som ble 3 år i juni i år, og som nekter å slutte med bleie!

Han er ganske "oppvakt" og har et godt utvikler språk for alderen. Er i barnehage hver dag, og etter at han nå i august begynte på avdeling for større barn (3-6 år) er det bare han og en gutt til som fortsatt bruker bleier av de han går sammen med.

Dette prater han om, og det virker som at han er litt opptatt av det.

Jeg prøver noen dager å foreslå at han skal gå uten bleie når vi er hjemme på ettermiddagen etter jobb/barnehage, men dette vil han ikke.

Bare når han har badet får jeg ham til å gå uten bleie fram til leggetid (går da naken med bare håndkle på seg).

Da har han de siste par gangene vært flink og sagt i fra når han måtte tisse. Også har vi gått på do, og jeg har selvsagt skrytt veldig av ham når alt gikk så fint!

Alle jeg snakker med sier at jeg ikke må stresse med dette, og det gjør jeg ikke heller føler jeg. Men det hadde vært greit å få noen tips, evt. høre fra noen som har lignende erfaringer med sine barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi venta med å prøve til vi oppdaget at hun kunne "holde" seg. Dvs at bleiene ofte var tørre selv etter at det hadde gått mange timer. Og da var avveninngen gjort på et blunk. Har bare hatt uhell to-tre ganger siden da og nå er det tre måneder siden.

Skrevet

Lag noe morsomt ut av det. Gjerne en klistremerke-bok han får klistermerke inni hver gang han tisser eller bæsjer på do! Si at det er sååå deilig å gå uten bleie etc.

Jeg tok av dattra mi bleien nå hun var litt over 3 år. Det gikk helt fint, lite uhell. Hun hadde da aldri sagt fra på forhånd at hun skulle tisse eller bæsje, men når bleien var av så gikk det greit.

Men ikke tving hvis han ikke vil.. da er han ikke klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...