Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

alene i lekegrinden en stund?

Hun ligger og ser på uroen, babler litt, men klager mest. Men griner ikke. Kan ikke holde henne hele tiden...

Noen som synes hun ikke skal ligge å klage alene?...10 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har latt jenta vår ligge alene av og til siden hun ble født. Så lenge du passer på å komme med en gang hun begynner å gråte, gjør det ingenting at hun "klager" litt for seg selv. Jenta mi er 4 mnd nå, og det var gull verdt fos oss å lære henne til det - nå kan hun ligge lenge og pludre for seg selv!! men hun sier klart ifra når hun vil ha selskap hehe

Skrevet

10-uker gamle babyer begynner vel å bli litt selskapssyke:-) Jeg ville latt henne klage litt men ikke til hun begynner å gråte for da er det vanskelig å roe ned, hvertfall er det sånn med min sønn. Jeg tror på at man rett og slett må venne dem til å leke litt alene og da er det vel ikke noe som er bedre enn å begynne tidlig.

Min sønn er snart 5 mnd og det kommer an på dagsformen hans, om han er fornøyd med å ligge alene eller ikke.

Skrevet

Taasen vår på 3,5 mnd ligger anene på gulvet stadig vekk. Noen ganger 2 minutter, og har vel vært oppunder en time.

Skrevet

Her ligger hun å underholder seg selv masse :) tror de har gått av det jeg.

Skrevet

Det har hun ikke vondt av. Min lille jente ligger masse på ulvet og kod

ser seg. Det som er litt kjedelig nå er at hun snur seg fra rygg til mage så fort jeg legger henne ned, og på magen orker hun ikke ligge så lenge om gangen. Hun er akkurat blitt 4 mnd.

Skrevet

Her ligger junior også noe alene på gulvet. Jeg er alltid rundt han, men sitter ikke å underholder han hele tiden. Noe ganger kan han sitte en ganske lang stund i vippestolen alene også. Jeg passer på å gi han oppmerksomhet, eller ta han opp og gjøre noe annet hvis han begynner å gråte. Hvis han "klager" som du sier, hender det jeg flytter litt på han, eller bare snakker litt med han. Eller evt. gir han smokken. Man må da få gjøre litt husarbeid eller slappe litt av innimellom! Det ser ut som han koser seg (har spionert på han endel) når han ligger sånn, og jeg tror det kan være godt for en liten kar å slappe av litt alene innimellom og. Han vet jo (regner ihvertfall med at han har skjønt det nå) at mamma er like i nærheten, og hvis han vil henne noe kan han bare si fra!

Han begynte å kunne ligge sånn alene da han var rundt 10 uker ja. Han er 14 uker og 2 dager i dag :-D Det blir lenger og lenger han kan ligge sånn. I begynnelsen var det noen minutter, nå kan det være opp til 45 min innimellom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...