Vestlandske meierier A/S Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 jeg fikk beskjed om kun paracet...
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Fikk beskjed på sykehuset om å ta ibux,hadde ganske vondt i stingene etter fødselen. Fikk ibux og en annen pille på barsel..
Gjest Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 jeg fikk ibux på sykehuset når jenten min var født.
callmebecka Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Fikk ibux på sykehuset, og beskjed om å ta 4 om dagen i 2 uker etter at jenta ble født, så direkte skadelig kan det vel ikke være. Les pakkningsvedlegget, der står det at det er ok når tilfeldig bruk mens ammer.
BW og en til? 1 pp Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Ja det kan du! Jeg gikk på det i 2 uker etter ordre fra lege.
Ranveig R Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Du bør heller bruke Paracet dersom det ikkje er noko spesielt som tilseier et det *må* vere Ibux. Ein får ofte 1 Ibux og 1 Paracet som smertestillande etter fødsel, fordi kombinasjonen av dei to gjev bedre lindring enn dei gjer kvar for seg. Men det er ikkje lurt å ta mykje Ibux, då ein ikkje kan vere sikker på at barnet ikkje tar skade av det, sjølv om det er lite sannsynleg. På www.fellekatalogen.no står følgande om Ibux og amming: --------- Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket. ----- Du må skal ikkje ta Ibux når du er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå