Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Gutten vår på 4 mnd har skikkelig skeivt bakhode og vi gjør alt vi kan for å få han til å snu hodet andre veien. Men det nytter ikke. Går det på plass av seg selv etter hvert?
sma24 Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Vår gutt ville ikke se til andre siden. Har såkalt favorittside. Vi går til behandling hos fysio og manuell terapaut fordi han har en låsning eller noe i nakken. (pga fødselen, ble tatt med både vakum og tang) Han er 3mnd. Sier ikke Hs noe?
To i en smekk:) Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Har tvillinger og den ene har veldig skeivt hode. Går å snur hodet flereganger om natta også men hun havner tilbake. Håper virkelig det går over. Kiropraktoren som vi har vært med sa at vi må passe godt på for de kan bli skeiv videdre nedover.
Mamman til casper Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 sønnen min har også det! hs anbefalte at han skulle ligge mest mulig på magen når han var våken. det retter seg ut etterhvert men det kan ta ganske lang tid.
soria moria og nurket Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Sannsynligvis vil det rette seg selv etterhvert hvis dere er flinke til å legge ham masse på magen, men hvis det er veldig skeivt ville jeg latt en fysio sett på ham. Han kan ha en låsning i nakken eller stramhet i muskulatur i nakke/hals som må bearbeides. Det er viktig at dere gjør noe med dette så fort som mulig. Stimuler ham masse fra den andre siden. Prat til ham, legg leker på motsatt side. Klarer dere å snu hodet hans passivt over til andre siden slik at kinnet kommer ned i underlaget?
nelin Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Slike skeivheter retter seg ut med tiden helt av seg selv.. Så lenge bebi`n klarer å snu på hodet selv og ikke virker "stram" eller stiv i nakken er det ingen fare. Men, sjekk med hs eller fysio om bebi`n virker stram og/eller stiv i nakken og ikke vil/stritter i mot om dere prøver å vri hodet motsatt av favorittsiden. Sønnen min har heldigvis helt av seg selv begynt å ligge med hodet til begge sider, han var en stund helt skeiv på høyre siden. Dette gikk over av seg selv da han var 2 mnd, nå er han 3 mnd og jeg håper det fortsetter =)
Crazywoman Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Mi er 9 mnd og er ikke stram i nakke lenger, men hode er knall skjevt.....!! Er skikkelig lei meg.
m-mamma Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Ring HS og be dem henvise til fysio så raskt som mulig. Fysioterapeuten kan veilede dere på beste måte. Ikke alltid så lett å få til selv. Han kan ha stram muskulatur el l som fysioterapeuten kan vise dere hvordan man tøyer. Ellers bør dere henvende dere til han fra riktig side, henge og legge leker der (i vogna var det populært hos oss). Uroer kan henge på siden, ikke rett over. La lyset komme fra rett side. Og ikke minst, la han ligge mest mulig på magen. Da får han ikke sånn trykk på bakhodet. Hodeskallen til småttiser formes lett, men det går oftest helt tilbake. Lykke til!
Mamma`n til Sofie Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Datteren min har flatt bakhode og det mangler litt hår der. Dette er pga hun ligger veldig mye på rygg og ser opp i luften. Hun liker best å ligge slik, og ikke til siden. Vi prøver å legge henne på magen mest mulig og få henne til å ligge med hodet på skeiva.. men er ikke så enkelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå