Gå til innhold

noen som vet når man kan begynne med sit ups?


shevil og Alver

Anbefalte innlegg

Verker etter å i komme i form igjen. Var i skikkelig god form før graviditeten. Trente kondisjon 4 ganger i uken + styrke. Trente veldig lite under graviditeten fordi det fikk meg til å føle meg uvel og dermed ble jeg engstelig.... holdt på litt frem til påske, men da orket jeg ikke mer. Regner med at grunnlaget er der, men litt tungt å komme i gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På barselgruppetreff sa fysioterapeuten at det var bare å sette i gang etter barseltiden, altså etter 6 ukers tid.

 

En annen ting: Sjekk treffsidene, det hadde vært så koselig om du ville vært med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre fra fysioterapeut at en bare skulle trene dei skrå mage musklene fra uke 6 og at en skulle vente med dei rette musklene (vanlige sit ups) til 3 mnd etter fødsel.. Så jeg trener bare skrå sit ups jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man kunne trene både rett og skrå magemuskler etter 6 uker jeg...? Hvorfor kan man ikke trene de rette før etter 3 mnd? Hørtes veldig lenge ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fysioterapeuten sa til meg, var at musklene blir "dradd" til sides under svangerskapet og at det tar en tid før det er tilbake i gjenge etter fødselen..Skrå sit ups bidro til at musklaturen kommer på plass igjen.. Hviss en trente dei rette musklene for tidlig kunne det legge seg en "pølse" nedover på magen som ikke var serlig pent.Dette var noe hun sa, men dei lærde strides nok om dette også..Jeg vil bare ikke risikere mer bulker en nødvendig, så da venter jeg bare 3 mnd til jeg er trygg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...