mamman til ole m og markus Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Har en gutt på 8 mnd og han har trøske. Har hatt det i snart 4 uker har fått medisiner av legen, men det fungerer ikke. Han blir ikke bedre. Er det noen med erfaring om dette? Er det noen som har noen gode tips? Hvet heller ikke hvor lenge det er normalt å ha det. Håper på noen gode svar. Stakkar lillegutt han er jo helt hvit i munnen og det ser ikke noe godt ut.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 hm... medisin sier du, hvilken medisin? Har aldri hørt om at mycostatin ikke virker dersom det er den medisinen han får? Ammer du? Isåfall er det viktig å behandle deg også! Du kan jo prøve å smøre på farris el naturell youghurt, men det virker kanskje ikke siden det er kommet så langt... MEN; er de som må behandle med mycostatin i 6 uker alså..
mamman til ole m og markus Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Takker for svar. Ja det er mycostatin han får, men har gått på det i 3uker og syns det var veldig lenge.Legen sa ingen ting om hvor lenge han skulle bruke det. Får vel holde på en stund til da.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 ja tror du kan fortsette en stund til, prøv å smør det godt inni munnen og på tunga hans! Vær nøye med koking av smokker og leker en gang til dagen( la det koke en stund). Viktig med god håndhygiene. Kan prøve å skrape litt av tunga hans også dersom du får det til. Lykke til:)
Gjest Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Jeg smurte tyttebærnektar (kjøpt på helsekost) påtunga til jr, etter en uke var det borte. Jeg har hørt om noen som brukte den medisinen du bruker uten at det hjalp, så hun sluttet, og da forsvant trøsken pluteslig... Jeg behøvde ikke å smøre noe på meg selv, men kanskje du må det? (dersom du ammer da). Smokker og flasker bør kokes. Lykke til!
mamman til ole m og markus Skrevet 25. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2006 Takker!! nei jeg ammer ikke. Men har heller ikke fått beskjed om å koke flasker og smokker. Så da er det bare å sette igang med koking, så kanskje det blir bedre.
Villemo&Pjokken Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Kok flasker og smokker, og behandle munnen hans med corsodyl munnskyllevann fra apoteket. Stryk på litt med q tips. Ble bra etter noen dager her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå