Gå til innhold

flasketrøbbel, noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 3,5 mnd nekter å drikke av tåteflaske...Jeg begynner å få et desperat behov for en liten tur ut av hjemme, kanske en tur til frisøren eller bare gå en tur...Men sålenge poden nekter å drikke av tåteflaske må jeg (eller "ho Pupp") bli her. Er det noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså; det er tåteflaska jeg trenger råd om, ikke håret......selvom...æh

Skrevet

Har ingen råd, men kan "trøste" deg med at dette kan bli langvarig....c",)

Mine tre første la i seg flaskefor, grøt osv, og fant ut selv ved 8mnd alder at pupp var overflødig. Men nr fire....(og nå skulle jeg jo liksom være litt erfaren, ikke sant...) - hun vil ikke ha smokk, ikke ha flaske, ikke ha grøt, fruktmos, middgsmat eller små brødbiter.Nei. Så der sitter jeg, og frisørbesøk har jeg lært meg å bestille lørdag formiddag hver tredje måned, etter at gullet på nesten 8 mnd(!) har spist, og skal sove...

Papir derimot går ned på høykant, så det er ikke få digre våte papirkladder jeg har vært nødt til å lirke ut av munnen hennes - selvom jeg har hørt at fiber skal være så sunt...c",)

Vil gjerne ha råd jeg også....c",)

(kan jo bare dra ut da, og blir hun sulten nok så tar hun vel flaske - men det orker ikke morshjertet mitt å vurdere på alvor...

Skrevet

Et råd kan være, hvis du ikke allerede har prøvd... Gå en liten tur ut (f.eks. opp i nabohuset...) og la gubben gi flaske mens du er borte. Så lenge Lillegutt aner ferten av pupp vil flaska ikke være interessant! Og så lenge mamma er i huset orker hun ikke å la pappa prøve lenge nok!

Skrevet

Har han drukket av flaske før?

Jeg har god erfaring med MAM flasker.

Vesla hadde nekt i forrige uke, og da hjalp det å holde henne i mest mulig oppreise stilling foran TV'n, og så lirke flaska inn fra siden. Da drakk hun.

Ellers er et tips å dyppe tuten i melis...

Lykke til

Skrevet

Lille Stefan likte NUK flaskesmokken. Da sugde han istedet for å bare grise og tygge. Men det var litt fruktjuice og vann altså. MME har jeg aldri noensinne prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...