Gå til innhold

uff..hva syns dere...har jo litt å ta av fra før...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Går nå over i uke 34.. i dag ser jeg at vekten nærmer seg 4 kilo opp.. vet det ikke er så mye. Men, utgangspunktet mitt er at jeg er 164 cm høy og hadde en startvekt på 72 kilo..

 

Var vel da i utgangspunktet overvektig ja..

 

Da er det vel greit å ikke legge på seg så mye.. Noen som har noen tips for å holde vekten litt der den er...

 

 

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt å gå opp 20 kilo i et svangerskap. Tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye. Spis sunt og variert.

Mange av kiloene som man får ekstra når man er gravid, går fort av igjen. Tenk på at baby'r veier i gjennomsnittet 3,5 kilo, morkaker og div andre ting veier det og. Nyt heller graviditeten, og ta kiloene når ting kommer litt i orden etter fødselen. Det er også mange som går ned mye når de ammer, ikke alle, men mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg syns at det er ganske imponerende at du bare har lagt på deg fire kilo hittil. Det betyr at du faktisk har slanket deg mens du var gravid (og det skal du jo egentlig ikke). Jeg forstår at du ikke har lyst til å legge på deg så mye, men du må ikke sulte deg heller. At du har gått opp lite hittil viser at du har gjort alt riktig, og om du klarer å amme, vil det virke slankende også.

Nå går du mot slutten av svangerskapet og babyen din skal begynne å legge på seg. Om du tar på litt mer, betyr ikke det at du får mer fett på kroppen av den grunn. Spis mye frukt og grønt og rent kjøtt og fisk, små måltider 4-5 ganger daglig, så skal du se at det går så greit at.

 

Det du må passe på er tiden etter at babyen er født. Nå har du en liten kropp inni deg som forbruker det du spiser. Når han (eller hun) kommer ut, er det bare deg selv som bruker den energien og den gamle appetitten har det med å komme tilbake.. jeg måtte i alle fall sette på bremsene. Gikk opp halvannet kilo på et par uker et par mnd etter fødselen. Men nå klarte ikke jeg å amme i mer enn seks uker heller (premature tvillinger, gikk opp 8 kg).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var jo ikke akkurat fryktelig overvektig fra før, da.. Jeg ville nok spist og kost meg om jeg var deg.. Du begynner fort å tære på reservene hvis du skal amme også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...