silje1980 Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Har svart på et innlegg lengre nede, ang baby som kaver og vrir seg ved puppen og aldri blir fornøyd på ettermiddags-og kveldstid, Jeg tenkte å forsøke å pumpe meg litt på formiddagen, og gi dette ekstra på flaske om kvelden når han begynner slik. Har noen erfaringer med dette. lurer også på hvor mye jeg bør pumpe. Han er 6 uker.
Blomman Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Sånn ca regenes 150 ml melk pr kg baby delt på anttall måltider i døgnet. For en 4 kilos baby med ca 10 måltider i døgnet blir det da ca 600ml delt på 10 = ca 60 ml pr måltid - men dette er bare ca - noen vil ha mer - andre mindre. Noen spiser oftere, noen sjeldnere. Prøv deg frem med hvor mye din spiser av flaske
silje1980 Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Takk for svar. Har pumpet 150 ml mellom ammingene siste døgnet, så da bør det være nok til å gi ekstrai kveld. Har forstått at mange har det slik, med kaving og pupp i ett strekk på ettermiddag og kveld, men jeg begynner å bli fryktelig sliten av det. Ammet igår nesten konstant fra kl 18-21.30. Han våknet likevel kl 23 og skulle ha mer.
Vertigo Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Kan godt hende det hjelper med litt ekstra, men her er link til en artikkel som sier litt om hvorfor det er slik at de vil ha mye pupp om kvelden: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
-pixie- Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Ville bare si at jeg kjenner meg igjen. Da snupp var bitteliten endte vi opp med å gi litt pumpemelk på kvelden fordi hun var så urolig. Jeg trodde da kanskje at det var litt lite melk på kvelden. Men nå som hun er åtte måneder vet jeg at det ikke stemte. Jeg har hatt nok melk hele tiden. Jeg anbefaler på det sterkeste den artikkelen som vertigo henviser til! Nå fullammer jeg, (snupp er som sagt 8 mnd) og hun får ikke tillegg. Hun har hele tiden lagt bra på seg og fulgt kurven sin, hun er en lang og slank baby - men helt passe! Jeg gjør det fordi hun foreløpig ikke tåler gluten, og må si jeg er overrasket over hvor greit det går! Vi kommer nok ikke til å gi annen mat på noen måneder enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå