NickNoLte Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg har også litt spørsmål om hvor mye /lite min lille på 9 mnd /7mnd korrigert spiser... Har ikke vært så lett å få til å spise så mye (storebroren var mer interresert), men nå ser vel dagen ut slik frokost: 1/2 skive, begynner såvidt å klare litt mer nå ? mm lunsj: 1/2 skive eller grøt (bytter gjerne med grøt/skive frokost/lunsj) mm Middag: ikke fult så innarbeidet enda, men får smake av oss, eller prøver jeg middagsglass.. men har ikkke vært så glad i middagsglass enda mm kvelds: 1/2 skive... + eller grøt. og fruktmos mm Han får noen ganger grøt i stedet for skive, det er alt ettersom.... Det har vært lettere å gi ham skive. Må underholde ham slik at han begynner å le, for at jeg skal få inn grøten! Får mm ved ønske.... Jeg føler jo at ei halv skive blir for lite mat for natten?? Bør han ikke spise mer før jeg evt begynner med nattavvenning?? Jeg gir ham enda mat på natta, og det vil jeg ta en kamp med nå... Men så er det det - "får han nok mat"???? Som helsesøster sa - hvis han får mindre mat på natta, så vil han kanskje ha mer mat på dagen... Når avvente dere med nattmåltid? når ga dere siste måltid for kvelden da? jeg må psyke meg opp til den kampen nå.... Noen råd på veien? dette ble langt ja... håper noen med råd og erfaring gadd å lese!!!
Guttemamma x 3 Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Jeg ble også fortalt av helsesøster at vi måtte kutte mat på natta når han er 6 mnd. Har inntrykk av at mye av det helsesøster presenterer som en fasit man skal leve opp til egentlig er gjennomsnitt. D.v.s. at noen klarer seg uten nattmat fra 6 uker, andre må ha nattmat mye lengre. Min Lillegutt spiste VELDIG mye mat på dagen, men hadde fortsatt behov for påfyll på natta (høyt aktivitetsnivå og høy forbrenning). Merker godt forskjellen på når han våkner fordi han er sulten og når han våkner fordi han vil ha kos. Rundt 10 mnd. korrigert var det stort sett bare 1-2 ganger. Rundt 1 år var det 0-1 gang. Det store skiftet kom da han begynte å drikke kumelk til kveldsmaten. Vi kunne aldri tenke oss å bruke skrikekuren som helsesøster anbefalte, så vi har gått for selvavvenning isteden. Fungerer det også… , særlig hvis man ikke har det så travelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå