Ane4barn Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Vesla på 7 måneder har endret søvnmønster den siste uka, og IKKE til det bedre! Før sov hun fra 20.00-ca 07.00 og hadde to gode dubber på dagen på ca 1,5-2 timer hver. Plutselig har hun begynt å våkne tidligere; gjerne mellom halv seks og seks - ALLTID før seks. Hun har også begynt å sove dårligere på dagtid. Dubbene har blitt veldig mye kortere, gjerne bare en halvtime, og ofte må hun også ha tre soveperioder. Dette fører gjerne til at den siste dubben blir litt sent på ettermiddagen, og da er hun innimellom vanskelig å få lagt til kl.20.00 - blir gjerne halv ni eller nærmere ni. Men hun våkner like tidlig uansett. Fant ut at den totale søvnmengden er redusert fra 15 til ca 12 timer på en uke, og det er jo mye. Merker at hun er mye mer irritabel på dagtid - tror ikke hun gfår den søvnen hun har behov for. Noen som har noen tips???
WP-TLogPeanut Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 TL står opp ca 7. Jeg står opp halv 8,(hun er sammen med pappaen til da) og da får hun grøt med en gang jeg står opp.Steller henne,smører og hele pakka,så får hun flaske melk,og så rett i seng. Er nødt til å få henne i seng for første dupper FØR hun viser tegn til å være trøtt,for ellers er det klin umulig å få henne til å sove godt , og da er alle rutiner for hele dagen ødelagt.
Ane4barn Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Hun er vanligvis i seng for første dubb halv ni-ni. Det er kanskje litt i seneste laget, men vanskelig å få det til på annet vis siden jeg kjører unger på skole og til dagmamma mellom åtte og halv ni. Hender hun sovner i bilen på tur hjem, men da blir ihvertfall ikke luren særlig lang....Men jeg skal prøve å legge henne igjen tidligere i morgen og onsdag for da er det pappa'n som kjører de andre ungene. Takk for tipset, iallfall :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå