Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Sønnen min blir 5 mnd om ca en uke og jeg lurer på om noen her har erfaring med fast føde til mme-barn? Jeg har lest et sted at barn som får mme kan begynne med fast føde tidligere enn ammede barn og få flere måltider med fast føde. Aner ikke om dette stemmer. Noen som vet? Har problemer med å finne tilstrekkelig informasjon om dette. Sønnen min får 2 grøtmåltider pluss middag i løpet av dagen og jeg ble plutselig usikker på om det er riktig eller om han heller skal få mer mme? Er det ikke en grense på hvor mange ml om dagen de skal ha??? Håper noen kan hjelpe meg. Helsestasjonen er jo så vage om alt mulig og man har flere spørsmål når man går derfra enn når man kom.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Det må da være noen her med erfaring fra flaskebarn?
Lindis :-) Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Jada! :-) Jeg har flaskebarn og hun får fast føde.. Hun er snart 6 mnd.. Her går dagen slik 07-08 180 ml MME 10-11 Grøt lagd på 90 ml vann + 110 ml MME 14-15 145 ml MME + Fruktpurè 18.00 1/2 glass med potet og grønnsakspurè + 110 ml MME 20-21 Grøt lagd på 90 ml vann + 110 ml MME ( her vil hun svært sjelden ha MME men jeg prøver å få i hun littt) Så lenge barnet er fornøyd kan du gi det så mye/lite mat det trenger. Hvis han virker tilfreds med det han får er det bare å fortsette i samme spor.. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Takk for svar, Lindis:-) Kan jeg spørre når du begynte med fast føde? Vi begynte med kveldsgrøt da han var ca 3,5 mnd. Han virker fornøyd, men man er jo så usikker på dette med de små magene deres og om de får nok næringsstoffer osv. HIlsen anonyme HI
gullets mamma Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 min gutt er 7 mnd.han begynte med grøt når han var 4 mnd.han ammet frem til han var 6 mnd.Har ingenting å si om de er ammebarn eller flaskebarn.Dersom barnet går dårlig opp i vekt eller ikke er fornøyd med bare melk,så kan man starte med grøt.Min gutt spiser nå 3 grøt måltider og et middagsglass pr.dag
Lindis :-) Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Begynte når hun var rundt 4 mnd.. Litt før tror jeg.. Da fikk hun først bare grøt på dagen.. Så prøvde vi med litt frukt, og litt middag så har liksom rutinene bare blitt sånn.. Men nå i det siste har hun begynt å våkne sånn i fem tiden på natta, vet ikke hvorfor, kanskje hun er sulten.. Men det er bare å dytte inn smukken så sovner hun igjen med en gang.. :-) Jeg gir hun til hun er fornøyd jeg da.. Også følger de jo med å helsestasjonen på vekta om hun ligger over eller under kurven, så så lenge hun er "normal" er det vel passe med mat tror jeg.. hehe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå