Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Noen som vet hva jeg må gjøre for å få nytt pass til gullungen. Passet hans går ut på dato og jeg har foreldreretten alene. Må jeg ta med pappaen??
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Nei. Men hvorfor har ikke han foreldrerett da?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Fordi han ikke takler å være pappa, men er mer en hobbypappa som ikke har lyst på noe ansvar. Men det jeg trenger hjelp til er pass, ikke teite spørsmål!
winneboo Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Du trenger ikke å ha pappaens underskrift dersom du har foreldreansvaret alene. Regner med at dere ikke skrivde under på papiret etter fødselen så da er det du som bestemmer alt.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Ååå... nærtagen eller? Svarte deg jo på spørsmålet også da. Holdt ikke ett enkelt Nei til svar eller? Skjønner fremdeles ikke hvorfor han ikke har ansvar.. Fikk han rett og slett ikke lov til å skrive under papirene på sykehuset? Eller blander du og sier han ikke har foreldreansvar? Beklager om du oppfattet meg som krass
Gjest Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Hva er dette for noe da? Er du ekstremt nysgjerrig eller liker bare å blande deg borti? HI: jeg har ordnet pass 2 ganger uten fars samtykke, men måtte ha med bevis på at jeg har omsorgen alene.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Hvis du har foreldresnavaret alene så trenger bare du å møte opp. I utgangspunktet skal politiet kunne se om du er alene med ansvar eller ikke, men systemer er ikke alltid entydige å lese, så ta med bekreftelse på at du er alene om ansvaret. Man skal ha det med, på samme måte som en fødselsartest første gang man utsteder pass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå