Lavendel*06*10* Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Han sover så urolig om natten.. Må flere ganger gi han smokken. I natt våknet han litt over 2.. Da var han lys våken å skulle stå opp..!!! Han sovnet til slutt , men sov urolig helt til 06 da jeg stod opp med han. Jeg sover ikke noe om natten lenger fordi han er så urolig.Han er 8 mnd Det er ikke tenner. Får legge til at jeg ikke får han til å sove mer enn ca 2 timer tilsammen om dagen.. Er ikke det lite? Da er han utslitt rundt 18-18.30
pandabjørn Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 jeg også var oppe 2-3 ganger om natten for å gi gutten min smokken..,,men etter at jeg begynte med middagsglass fredag ettermiddag så har han sovet hele natta igjennom våkner først 0430 og da har jeg bare gitt han vann på flaske så har han sovnet igjen. regner med at han får nok mat??? min gutt sov ikke hele natta pga han var sulten men nå har han sovet 2 hele netter bare pga jeg har begynt å gi han middag ) håper det fortsetter.. tror du må prøve å få han til å sove mere enn 2 timer i løpet av dagen det høres veldig lite ut. hva med å gå ut på en trilletur sovner han ikke da? eller om du gi han vann på flaske kanskje han sovner da?
Lavendel*06*10* Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Jeg prøver å legge han i senga , i vogna.. ALT.. Det nytter ikke.. Han vil ikke ha middags glass , ikke hjemme laget middag , ikke brød.. Så han får grøt 3 ganger om dagen.. I går fikk han bare to ganger.. Men det er ikke bare i natt han har vært sånn ...
Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Veldig mange babyer har en urolig periode ved 7-8-9 måneders alder. Jeg tror dette er fordi de er inne i en periode der de lærer mye (sitte, krype,krabbe, reise seg opp). Du kan jo prøve BabySafe (sovepose) og se om det hjelper. Da ligger han litt roligere i senga og våkner kanskje ikke så lett.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Mange sier jo at det skal hjelpe når de får 4 måltider om dagen.. Vet ikke helt om det stemmer for alle, men her har det hjulpet. Selv om gutten din ikke vil ta middag og brød nå, så fortsett å prøve litt hver dag. Min gutt spyttet og brakk seg med både middag og brød i starten. Nå spiser han gjerne en hel skive til lunsj og ett helt glass til middag. De må nok bare venne seg til det. Gi litt og litt, til slutt skal du se at han vil ha det:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Kanskje han hadde sovet bedre på eget rom?
Lavendel*06*10* Skrevet 25. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2006 Vi er på utkikk etter hus.. har bare 1 soverom her Plasserer jeg han i en sånn pose så kommer han til å få helt hetta.. Får vel bare tåle det
Pøbelfrøet Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Vi har en gutt på 11 mnd, og han har ikke sovet en hel natt ennå. Vi har veldig urolige netter er oppe minst 2-3 ganger hver natt. Stort sett roer han seg ned med flaske, andre ganger er han våken i flere timer. Sånn har vi hatt det hele tiden, og jeg også begynner å merke at jeg er sliten siden jeg nå har begynt å jobbe igjen. Han vil ikke ha vann eller noe annet enn mm/mme på natta. Så du er absolutt ikke alene. Noen barn "er vel bare sånn".
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Som hun sier over her, for oss er det middagsglasset helt avgjørende. Får han ikke det våkner han om nettene. Grøten er mye lettere fordøyelig vettu.. Men, noen jeg vet om fikk heller ikke i sønnen sin middagsglass, så det blandet det med fruktmos. Vet det høres ille ut, men det funka ihvertfall:-) Og han her likte KUN den kalkun og grønnskaer tror jeg det var, fra Nestle, den som er rødest av dem, i førsten... Alt annet gikk IKKE. Men, nå som han er "vant" med smaken går alt ned på høykant. Klemmer
Lavendel*06*10* Skrevet 25. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2006 Har ¨fått i han litt nudler , grønnsaker og skinke fra hipp.. Så får vi ta det en dag av gangen.. HÅPER det hjelper.. Har vært så bortskjemt, for han har vært SÅ flink til å sove før.. med unntak av noen slike perioder.. men nå har det vart ganske lenge.. Tusen takk for alle råd
Gjest Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Grønnsaker og kalkun er det eneste som går ned av middager her i gården og
Gjest Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Kjenner meg igjen ja. Lillesøster sover aldri mer enn 3 timer sammenhengende på natta, og det er de gode nettene. Er ikke så mye som skal til for å roe henne, smokk eller melk pleier å holde, men det sliter meg ut å måtte stå opp flere ganger hver natt selvfølgelig. Hun får minst 4 måltider med skikkelig mat hver dag, så det har ikke hatt noe å si på nattesøvnen hos oss. Må nok bare innse at hun er en urolig type som ikke sover så tungt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå