Gå til innhold

Kjenner dere dette diktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i 40 årsdag til en venninne på lørdag og har lyst til å lese det opp.

Husker ikke hvem som skrev det og jeg vet det er flere vers.

Kan dere hjelpe?

dans kvar en dans, medan tonane straume

drikk utan stans, det er no livet flaume

kast ikkje bort tida med tankar du vrengje,

me ska leva så kort

og vere daude så skrekkelig lenge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har søkt overalt hvor jeg kan komme på, men finner ingen steder hvem som har skrevet dette - det nærmeste jeg kom , var en kildehenvisning som sa "ukjent opphav"...

Alle andre hadde bare brukt diktet uten henvisninger, og jeg fant ingen flere vers heller!

Men si fra hvis du finner det ut, da - dette diktet var kjempefint c",)!

Skrevet

Tenkte først det var Jakob Sande, men så googlet jeg litt.

Diktet er skrevet av en vestlending som het Ingvar Moe. Har ikke funnet noe sted det er publisert på nettet, men du har kanskje tid til en tur på biblioteket??

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe, men jeg vil gjerne lese hele når/hvis dere kommer over det!

Skrevet

Sukk, så nydelig! Kan desverre ikke hjelpe deg med forfatter, men ville takke for diktet likevel. Har hatt en litt dårlig dag i dag (sliten, lei, husarbeid og bleier vokste meg litt over hodet, gullbabyen min har vært urolig pga tenner som aldri kommer osv...), og skrevet det ned som en påminnelse til meg selv når andre dårlige dager kommer... Og nå er dagen bedre allerede! Gullet har roet seg, plundrer med CD-spilleren, og spoler kjekt frem til neste låt hele tiden. Jeg lar husarbeidet flyte, og hygger meg her inne istedet.

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...