Gå til innhold

Hun tisser gjennom bleien HVER ENESTE NATT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går vaskemaskinen på høygir for 3,5 åringen tisser gjennom bleien på natten hver eneste natt. UTEN unntak! Hun drikker ikke så mye på kveldene heller og hun tisser på do hver kveld før hun legger seg.

Har en anelse på at hun faktisk tisser etter hun har våknet, så i kveld har vi lagt henne uten bleie og sagt at når hun våkner så må hun gå rett på do eller vekke oss for å hjelpe henne.

Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem her jeg. Hva hadde dere gjort?

Har forresten også prøvd alle mulige slags bleier og størrelser. Sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du at dette skyldes at hun tisser etter hun har våknet da? Bare fordi bleien lekker liksom, du mistenker at det om morningen kommer så mye urin på en gang siden blæren da er full at bleien ikke klarer å suge unna? Hender det at hun har tørre bleier om morningen da? Hvordan gikk det i natt da?

Skrevet

Jeg ble også fryktelig spent på hvordan det gikk i natt? *hehe*

Ellers har jeg vel ikke annet råd enn å gå opp en størrelse i bleier, dersom dere ikke allerde bruker den største og tykkeste modellen da.

Bruker dere den største vektkategorien, så kan dere jo forsterke denne bleien, med en mindre bleie eller klippe en bleie i 2 å legge inn i den hele bleien. Litt kinki å forklare dette så det er forståelig, men jeg vet at i USA så hender det at noen har gjort slik:

Ta en hel bleie og klipp vekk alt som er rundt bleien (fyllet i bleien), man fjerner altså borrelåser, lekkasjesperrre osv, slik at man kun sitter igjen med det rektangulære midtpartiet i bleien, der hvor urin/avføring havner. Så kan man ta vekk plasten under på dette partiet slik at all urin vil renne igjennom bleien. Legger man så denne delen inn i en hel bleie, vil man på en måte få en dobbelt så tykk bleie hvor urinen renner igjennom den første man har klippet i stykker og ut i den andre hele bleien unders. Blir dyrt dette da siden det vil gå to bleier pr. natt, men da bør sengen forbli tørr i hvert fall :o)

Skrevet

Hei EvaL.

Takk for svar. Jeg mistenker jenta å tisse etter hun har våknet fordi jeg kjenner henne godt. Jeg har også vært inn til henne når hun har våknet og bleien var tørr (dette var på natten). Og ett minutt senere sier hun at hun har tisset seg ut. Nettopp derfor. Hun har derfor også nesten aldri tørre bleier om morgenen. Hun våkner nemlig før oss hver natt.

Hovedinnlegger

Skrevet

Hei på deg. Takk for svar og takk for tips. Vi har prøvd de største bleiene også..

I NATT så vekte hun oss rundt kl. 04. Ropte at hun skulle tisse! Om morgenen idag så hadde hun ikke tisset seg ut. Gikk rett på do og tisset :-)

Så dette lover jo bra da! Hun har nok tisset i bleien fordi hun rett og slett har kunnet!

Hovedinnlegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...