*Magic* Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Har virkelig problemer med å få i gullet grøt om dagen. Han er litt over 8 mnd. og får grøt til frokost og kvelds. For bare noen dager siden så spiste han opp en hel porsjon til hvert måltid, men nå er det full stopp. Til lunch spiser han brød, og det går greit. Middagen er litt opp og ned, men det går stort sett greit det også. Flere som har samme problem? Hadde det vært en ide å bytte ut det ene grøtmåltidet med brød en periode f.eks.? Syns han spiser så lite for tiden, og vil gjerne ha i han litt mer mat.
Northernlights Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Bland eplemos,yoghurt eller banan i grøten. Iallefall går den da ned på høykant her i huset.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Kanskje han er grøtlei? Du kan trygt gi brødskiver nå da! I alle fall erstatte noen av grøtmåltidene med det for å få litt variasjon.
Gjest Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Snakka nettopp om dette med hs(hun er 10.5 mnd da) og hun sa vi godt kunne kutte ut grøten for ei stund.
winneboo Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Jenta mi var grøtlei rundt 8-9mnd alderen. Da fikk hun grøt morgen og kveld. Kutta da ut grøtmåltidet på morgenen å ga henne heller en brødskive som gikk ned på høykant. Hun fikk da brød til både frokost og lunch men i tillegg litt banan til lunch. Da spiste hun hvertfall opp hele grøten på kvelden så hun sov natten gjennom. Etter 2-3 uker begynte jeg å gi henne grøt to ganger daglig igjen å da spiste hun det. Å siden har hun gjort det(11,5mnd) Så mitt råd er å kutt det ut en liten stund. Bedre at han spiser opp en posjon på kvelden enn at han ikke vil ha i det hele tatt. Hadde problem med middagen rett etter det også. Så da spiste hun ikke så mye middag mer, men det da over det også. Kutta det ut en liten stund å nå går det ned på høykant. Vi mødre syntes ofte det er greit med faste spisevaner til barna våres, men vi må ikke glemme at de kan bli like matleie som vi kan bli dersom vi hadde spist akkurat det samme hver eneste dag(noe vi faktisk gjør også..hehe.. men vi vet at vi MÅ spise da) Så tilby han litt frukt og litt brød istedenfor den grøten så skal du se han får apetitten for grøt igjen om ikke så lenge
*Magic* Skrevet 25. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2006 Han spiste bra med grøt til frokost i dag, men til kvelds ble det ikke rare grøten som gikk ned. Ville nesten ikke ha noe melk heller. Da prøver jeg å gi grøt en gang pr. dag og brød to ganger i stedet en periode. Varierer med grøten ved å veksle mellom å blande i banan, svisker, aprikoser o.l., men ingen av de triksa fungerer lenger. Han vil ha frukt, men ikke samtidig med grøten så da gir jeg det som dessert. Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå