Gå til innhold

Creme fraiche pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt hekta på creme fraiche pizza, men det blir jo litt dyrt i lengda å gå ut og ete det når lysta tek meg... Er det nokon som har erfaring med å lage pizza med creme fraiche? Treng ikkje oppskrift på pizzabotn (brukar Jamie Oliver si oppskrift og den funkar perfekt!) - men kva gjer eg med creme fraich'en? Brukar ein vanleg ost også? Help!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg lager pizza med creme fraiche hjemme med stor suksess! Litt uvant i starten, men alle som har smakt den synes den er kjempegod. Jeg bruker 1 beger med creme fraiche og blander i 1 presset hvitløksbåt og litt pizzakrydder (oregano, timian, basilikum). Lar dette stå litt, slik at smakene får satt seg. Har på sausen på pizzadeigen, og har over ost (jeg bruker å blande jarlsberg, mozarella og litt parmesan) før jeg har fyllet på toppen. Dette kan være forskjellige typer grønnsaker (f.eks. løkringer, paprika i skiver, squash, champignon, soltørkede tomater, oliven etc.) og enten legger jeg på terninger av bacon, eller så legger jeg på parmaskinke etter at pizzaen er stekt. Det smaker også godt med litt ruccola salat på toppen (etter at pizzaen er ferdig).

Det er en oppskrift på creme fraiche pizza i et av oppskriftsheftene til TINE (?), som du får gratis i butikkene.

Skrevet

Tusen takk, dette hørtest berre heilt utruleg digg ut! (Herved notert i kokeboka mi) :o) Laurdagsmenyen er fastsatt..

Skrevet

Vil bare takke for tipset. Jeg lagde creme fraiche-pizza på lørdag for første gang. Utrolig godt! Jeg kommer til å bli helt hekta. Og utrolig enkelt å hoppe over flere timers koking av tomatsaus..

Skrevet

Hyggelig å høre at det er flere som liker denne pizzaen! Jeg synes den blir bedre og bedre for hver gang :). I starten var det en litt uvant kombinasjon, i og med at for meg så har pizza vært synonymt med tomatsaus. Syns dog ikke det kan sammenlignes, blir nesten som to forskjellige retter. Når vi har mange på besøk, pleier jeg å lage en med tomatsaus og en med creme fraiche; jeg lager tomatsausen mens pizzadeigen heves, så synes forsåvidt ikke det tar så mye lenger tid å lage "vanlig" pizza.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...