Silje_33 Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Hei! Bruker dere smokk på natta? Når begynte dere med det evt? Vil ikke begynne med smokk for tidlig, men han sovner mye lettere om han får sutte på lillefingeren i noen minutter før innsovning (så lenge han er god og mett). Jeg har lyst til å begynne med smokk, men vet ikke hvordan å tilvenne og hvor tidlig jeg bør begynne evt? Trenger tips, råd og erfaringer. Takk.
Mamma-til-Hedda Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Vi begynte med smokk da datteren vår var 2 uker. Da gikk ammingen greit og hun hadde et veldig stort sugebehov, så smokk ble redningen. Vi bare ga henne smokken når hun var urolig og ikke sulten.
lillegull_mamma Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Har du forsøkt å bare amme henne i søvn? Kanskje det virker like bra som smokk? Man skal visst være litt forsiktig med smokk til så små babyer, for de kan bli forvirret, og få feil sugeteknikk på ammingen. De suger jo på en helt forskjellig måte på smokk og på pupp. Hvis barnet suger mye på smokk, kan det få feil suge-teknikk, som igjen kan føre til såre brystvorter hos mammaen. Og det er ikke noe godt...! På sykehuset fikk jeg beskjed om en 4-ukers-grense for smokk, med begrunnelsene: * babyen kan få feil sugeteknikk * brystet blir ikke stimulert nok - så moren kan få for lite melk ammehjelpen har også en side om smokk: http://www.ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=191#smokk
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Fikk høre at erfarne fleregangsmødre ofte gir smokk fra de er på sykehuset, at det ikke skjer så ofte at de blir sugeforvirret. Jeg var usikker ang. dette og ventet med å gi smokk til vi hadde en situasjon hvor han brukte puppen som smokk og jeg ble utslitt. Da skjønte han ikke hvordan han skulle ta smokk... Nå har det imidlertid ordnet seg, han er nesten tre mnd. Mitt poeng er at du må gjøre det som passer deg, og jeg tror ikke det er så farlig å gi smokk tidlig, bare følg nøye med fra starten at ammeteknikken opprettholdes.
tæssejenta Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Vi begynte med smokk etter 1 uke. Han sovnet også ved å sutte på lille fingeren. Ammet han i søvn, men han våknet når jeg la han fra meg igjen. Ble mye bedre da han fikk smokk. eneste problemet var at han ikke klarte å holde på den selv så veldig godt:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 min sønn begynnte med smokk da han var 3 dager gammel. smokk ble gitt til han på barsel... han hadde og har fortsatt ett enormt sugebehov (er nå 6 mnd.) tror ikke på det med sugeforvirring..... det har aldri vært noe problem. Heller andre veien at venter man for lenge vil ikke barnet ha smokk, bare pupp....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå