Perle_ Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Hei dere! Vi skal på storbyferie i høstferien, og skal reise med fly. Har dere noen gode tips til oss? Gutten vår er 4 mnd og får morsmelk. Tenker på dette med fly og vondt i ørene. Videre er jeg luren på om jeg skulle begynne med grøt til han, kanskje det er litt lettere når han blir litt mettere liksom? Hadde ikke begynt med grøt enda, dersom vi ikke skulle på reis. Tar også imot tips om alt annet dere kan komme på ang det å reise med baby.
-carina- Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Jeg tror de sier at det lønner seg å amme babyen når man letter/lander. På den måten unngår man at babyen får trykk i ørene... Hadde det vært meg, tror jeg at jeg hadde ventet med grøten til etter ferien, så kjekt når du ammer, da har du jo med deg maten overalt... Og ett tips som jeg personlig har opplevd. Bagasje kan bli borte! Så ta i alle fall med ett skift, gjerne to skift til den lille i håndbagasjen... ) Har ikke reist selv enda, så jeg kan ikke komme på noe mer lurt...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Ha med bæresele på flyplassen. Dropp reiseseng, så små sover like godt i vognen. Ville ikke begynt med grøt før etter ferien. Veldig deilig å ikke trenge å styre med slikt på ferie. Dessuten tar grøttilvenning lang tid, så du vinner ikke noe på å starte nå. God tur! Var i Geneve da gullet vårt var 4 mnd og det gikk strålende!
Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Trykket i ørene blir verst under innflyvningen, og innflyvningen starter en god stund før man når bakken. Så pass på at baby sitter på mammas fang med en gang "fasten seatbelt" kommer på! Det holder vanligvis med pupp. Merker du at han allikevel får vondt (kanskje han ikke tar puppen), gir du ham litt nesedråper før avgang på hjemreisen (rhinox el). Take off går vanligvis helt smertefritt.
Eliise Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Vi fløy med jenta når hun var ca 2, 5 mnd, og hun reagerte ikke på propper i ørene i det hele tatt =) Verken opp eller ned! Og så hadde vi med bilstolen inn på flyet. Var kjekkt å la henne ligge i den under reisen. Greit å undersøke om de har fult fly eller ikke for da lar de dere ta med den =) De synes jo også at det er tryggere enn å ha baby på fanget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå