Gå til innhold

flaskebarn på 4mnd.. hvor mye mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jenta vår er nå 4 mnd og drikker 5 flasker om dagen på 200ml+ et grøtmåltid om kvelden og et på formiddagen v siden av flaska.. beg med grøt da hu var 3,5mnd, merket liksom hun ikke var helt fornøyd og trengte mer mat.. men lurer jaggu på om jeg må gi litt til på flaskene på dagen?

noen andre?

jenta var født på 4300gr og nå er hun over 7.. snart kontroll igjen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt.. ingen andre her med 4mnd flaskebarn i kveld? :)

Skrevet

Hei:)

Noah er 1 dag gamlere enn tulla di og han får 5 flasker om dagen på 150ml og en om natta på 120 ml.

Er nettopp begynnt med litt grøt på kveldene.. Fåreløpig får han bare 3 skjeer med grøtpulver blandet med mme...

Skrevet

det er det jeg gir jenta mi også.. tre skjeer blanda ut.. litt banan også av og til..

trur jenta mi får nok altså.. men føler også at hun virkelig trenger det,, blir sutrete noen ganger ved bare flaska på 200, men det går jo fort over igjen da:)

Skrevet

Det er ikke bestandig så lett å vite..

Noen krever mer mat enn andre...

:) :)

Skrevet

Gutten min er 4 1/2 mnd og får 5 måltider om dagen. (Av og til blir det et lite måltid ekstra hvis han trenger litt for å sovne.) Gir litt grøt til et av dem. Det er litt opp og ned hvor mye han tar, alt fra 150-230 ml. Som regel rundt 180 ml som et gjennomsnitt.

Selv om det står på pakka at man skal gi 160-200 ml pr måltid er det ingen ting i veien for å gi mer. Hver baby har sitt behov. Jeg lager alltid 230 ml-flasker selv om jeg må slå ut mye.

Skrevet

Min på snart 5 mnd. var også stor ved fødselen, var 4,5 kg. Han får nå 1 grøtmåltid og et glass med grønnsakspure. Han får også ca 4 flasker med 230 ml mme ved siden av. Han er nok 9 kg nå.

Skrevet

Hm.. mi er visst småspist. Hun spiser max 120 ml 5 ganger i døgnet + litt grøt og litt fruktmos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...