Gå til innhold

hva slags stilling har dere og lønn?


Aprilbaby07

Anbefalte innlegg

Jeg er produksjonsarbeider på en fabrikk.Vært der i ca 6 år.

Tjener 310 000 i året...uten overtid og skiftarbeid!! Og jeg E L S K E R det...07-15 hver dag...fri hver helg og helligdager osv...Har det fint jeg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Medierådgiver 450.000 + evt bonus. Mange, laaange dager..ikke lønnsøkning siste året pga krisen..Jobbet i 8år, studielån, boliglån etc. Jobben betaler ikke over nav's 6G :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg ble gravid med førstemann jobbet jeg som salgskonsulent og hadde 400 000 i året (7år siden) Så flyttet vi fra hovedstaden etterpermisjonen og jeg fikk andremann før ny jobb så jeg har vært hjemme i 4 år. Måtte bytte beite etter flyttingen og jobber nå som teknisk assistent innen oljeindustrien og tjener 335.000. Trives godt og har veldig god arbeidsordning med flexitid men det irritere meg litt at min cand.mag i realfag ikke teller noenting fordi det ikke er mekaniske fag jeg har tatt men kjemi og biologi. Og mannlige kolleger som har teknisk fagskole el. er mekanikere som gjør samme jobb som meg får 150-200.000 mer i lønn...Men fordi min stillingsbeskrivelse er assistent så kan jeg ikke få mer fordi det er urettferdig for de andre assistentene... Det er jo selvfølgelig ikke så mange mannlig assistenter.

Lenke til kommentar

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Føler at jeg bare MÅ kommentere innlegget til TRILLET om at man burde bli lærer istedet for sykepleier pga lønna og feriene. Joda, det er supert med skoleferier og jeg elsker yrket mitt. Men jeg tror mange glemmer at feriene er avspasering, og at vi har 41,5 timers arbeidsuker ++. Jeg har jobbet i flere år på sykehjem og i barnehage før jeg ble lærer, og satte aldri nok pris på det å være ferdig med jobben da jeg gikk hjem. Jeg jobber som norsklærer, og er egentlig aldri "ferdig", har alltid en rettebunke med stiler eller en prøvebunke som skal rettes, og jeg bruker MYE tid på å forberede timene mine. Jada, jeg veit at mange lærere dessverre ikke bruker så mye tid, men gode lærere bruker tid på jobben sin. Jeg er ikke den eneste på min arbeidsplass som har tilbragt x antall søndager på jobb, ihvertfall, eller flere kvelder i uka for å lage gode oppgaver. Men GØY er det, og vil ikke bytte yrke.

 

Og joda, koser meg veldig med påskeferie - og veit at jeg er veldig heldig. :-)

 

Lønn: 329 000

Lenke til kommentar

Oversetter, eget firma, tjener litt over 200 000 per år (inkludert nattarbeid, arbeid på helligdager, lange dager, deadlines). Kan trekke av telefon, Internett, ordbøker og datautstyr på skatten (Hurra). Fire år på Universitetet.

Lenke til kommentar

Syntes det er litt trist å se at sykepleierne tjener det samme som meg som jobber i butikk og ikke har noe studielån........syntes virkelig dere fortjener å ligge på hvertfall over 400 000,-

Dere gjør en utrolig bra jobb og skift arbeid er ikke bare bare......jeg hadde ikke taklet det!! De fleste sykepleiere er jo så herlige mennesker også......har ikke vært på sykehuset mange ganger, men blir fort glad i sykepleierne som styrer og steller for oss syke......og uansett hvor mye vi syter og klager så er de like blide!! Imponerende!!

 

Også vil jeg bare si at jeg syntes det er bra folk har så bra lønninger.....de har nok jobbet for å få den lønna. Syntes ikke vi skal bli sjalu eller sur på naboen fordi han/hun tjener mere enn oss selv......se heller på hva du kan gjøre for å høyne din egen lønn. Gå i forhandlinger med sjefen, jobb overtid, bytt jobb eller ta høyere utdannelse f.eks.

 

Er fornøyd med lønna mi, men man vil vel alltid ha mere:-) Vi bruker det vi har uansett hvor mye eller lite vi får utbetalt!

Lenke til kommentar

Jeg er ped.leder og jobber i kommunal bhg har 340 000 i året, har gått opp over 50 000 siden jeg begynte å jobbe som pedleder for 3 årsiden!

Lenke til kommentar

Annonse

  • 3 uker senere...

Autorisert eiendomsmegler, jobber som fagansvarlig på hovedkontoret.

Ikke ute på visninger lenger,men tro ikke at dette er noen 8-16 jobb uansett, hehe. Mange lange kvelder.

Fastlønn kr 450.000,- + bonus.( I denne bransjen skal vi vel være glad som har jobb i det hele tatt nå)

Arbeidsgiver dekker overstigende permisjonspenger utover 6 g, heldigvis.

Jobbet på samme sted i 10 år, er 32 nå.

Aldri hatt mer en 3 uker ferie sammenhengende, så 1 års permisjon skal bli ganske annerledes en alt jeg er vant til...

Gleder meg som en unge da, hehe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

?????

ser ikke helt hvorfor forrige debatant var en dustedame

 

konsulent 475 000

svært lange kvelder/ helger med overtid, men veldig, veldig takknemlig og fornøyd

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jobber for kommunen, 360 000 i året. Fornøyd ettersom det er første jobb etter utdanningen min:-) (begynte i oktober 08)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har jobbet 66.67% som hjelpepleier på natt (jobber kun dag/kveld nå, men beholder lønna), fastlønn m/ tilleggene er på nesten 290 000 kr i året.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...