Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 ....og jeg kommer til å savne henne.-) Hun kom inn i heimen for en uke siden og har vært som en tornado, vasket klær, bakt masse, passet Hannah og vært hyggelig selskap. Blir rart imorgen, å våkne uten at det står en stolt farmor og krafser på soveromsdøra, for å hente en blid og go`Hannah for litt kos og lek....mens mamman sover litt til....sukk.....det kankje vara evig veit du, kan aldri vara evig.... Håper ikke det blir så lenge til neste gang da!
phantomet Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Du er heldig som har en flott svigermor, som du kommer godt overens med!! Det er ikke alle som er så heldige. Selv har jeg en svigermor som ikke vil gjøre en flue fortred, men som desverre begynner å mistet grepet på en del ting... Mye surr og tull, og dermed er det ikke særlig hjelp i henne. Du kommer nok tilbake til vante takter når hverdagen kommer tilbake...uten svigermor.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Ta vare på henne!! Finnes det noen mulighet for at du kan klone henne??? Mitt svigermonster har ikke vært fem minutter alene med barna mine (eldste er fire) og det er ikke min skyld. Hun har vel heller aldri tatt ut så mye som en kaffekopp etter seg. Så hun er det ingen hjelp i... desverre.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2006 Hei phantomet! Går det bra med dere? Du koser deg nok glugg i hjel kjenner jeg deg rett;-)) Trist når de gamle begynner å surre og røre, mine svigerforeldre er 80 og 72 og man merker jo at mangt blir gjentatt, men så lenge de klarer seg så bra, og spesielt svigermor på 72, hun er sprek som en fole! Han har ikke vært med hit (de bor jo tross alt 75 mil unna, men han har ringt hver dag og spurt hvordan det går med oss og hvordan hun har det;-) Søte er de;-) ....og hverdagen.....jotakk, jeg vet at den kommer tilbake....har bare vært så utrolig deilig å ha litt avlastning i denne tiden, som har vært og er veldig hektisk fordi søster er så syk.... Vært så godt å bare kunne sette seg ned og stortute, mens hun har vært her og pratet og stelt med oss alle:-) Godt å få være litt liten pike igjen.....ikke alltid stor og sterk;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2006 Det gjør jeg;-) Har også hatt en svigermor, tidligere, som overhode ikke var interessert i noen andre enn seg selv......ikke barna, ikke barnebarna, ikke sin egen mor eller søster..... Hun er også utrolig ensom den dag i dag, skilt, rullestolbruker, ingen barn eller barnebarn som orker å bruke tid sammen med henne.......bare trist. Synd at din svigermor ikke ser alle de hun har rundt seg, det er hun som blir den store taperen til syvende og sist.....dere andre har ihvertfall hverandre:-)
Trollmora Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Så fint forhold du har til svigermor! Jeg har ingen svigerforeldre og om de hadde vært i livet så hadde de bodd bare en liten kjøretur unna. Moren min bor 100 mil borte og hun er så aktiv at hun sjelden kommer på besøk. Hverdagen kommer nok brått på, du får glede deg til neste gang hun entrer hjemmet ditt!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2006 Spurte henne før hun reiste om når hun hadde tenkt å komme tilbake, neste uke eller uka deretter fikk hun som alternativer, ha ha ha.......Hun satt pris på at vi ville ha henne her da:-)
phantomet Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Visst går det bra! Verdens nydeligste lille gutt har valgt oss som foreldre nok en gang, så jeg føler meg svært priveligert... Det er ikke fritt for at forelskelsen har slått ned ordentlig her ja!!! Imorgen er det hverdag her i huset også. Mannen skal på jobb etter 14 dagers barselpermisjon. Men jeg gleder meg til å få rutinene på plass. Visst er det trist når man opplever at besteforeldre generasjonen svinner hen. Min svigermor har jobbet 24 år i barnepark, men er desverre ikke lengre istand til å ta vare på barnebarna sine om det hadde vært nødvendig. Hun er "bare" 65 år, men både mentalt og i kroppen ville man nok tatt henne for å værte mye eldre. Skjønner at det er deilig å blr tatt vare på en gang i blant! Er ikke særlig erfaren på området, men de sier det er fint... *smiler*
Gummelillan Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Så synd da. Kan godt skjønne at hun vil bli savnet. Og sant at det er deilig å ha slik en flott svigermor? Har selv opplevd begge deler og som deg også gått rette veien her ;-) Dagens svigermor er gammel (snart 77) og er nok ikke den som kan stille oftest som barnevakt, men nydeligere dame kan jeg ikke tenke meg. Hun forguder mannen min, ungene våre (også min "særkulls") og er bare såååå snill og god. Føler meg kjempeheldig!
Ronja65 Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Vilken flott svigermor du har:-)). Noen gang så er det trist med store avstander. Men jeg har lært at det ikke er alltid avstanden som betyr alt. Mine tre eldste gullunger har hatt mange gode uker og kvalitetstid med mormor og morfar, på trots at de bor i Sverige. Bestemor og bestefar i Oslo, er/var jo mye nærmere. Men jeg vedder på at de møtte mormor og morfar oftere, og i hvertfall over lengre tid. Min nå gode vennine som er eks svigerinnen min, har vært missunerlig på meg i alle de år, over innsatsen til mormor og morfar. Men som min mor sier. Barnebarn er livets dessert:-) Min svigermor og min eks svigemor er Ok. Men de har og har hatt lite krafter til aktive barnebarn. Men ingen tvil om at de er gla i dem:-)
Karomamma Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Så heldig dere er! Jeg har ikke heller svigermor i live og det er litt trist, spesielt for mannen min. Han skulle ønske at hun hadde fått møte sitt eneste barnebarn. Mormor og morfar ser vi heldigvis ganske ofte, selv om de reiser jorda rundt og ikke avlaster til daglig...
Reveenka Skrevet 25. september 2006 #12 Skrevet 25. september 2006 Å, så deilig! Sånn var det å ha mammaen min på besøk før i tiden også! Gled deg til neste gang hun kommer du, Attpåklatten:-), det har du fortjent! Mamma sa alltid at hun gledet seg til å komme på besøk og overnatte, så hun kunne vekkes grytidlig av tassende barneføtter og stemmer som knisende sa at "nå går vi og vekker mormor!", og kose seg med barnebarna(som var svært etterlengtet), og at hun gledet seg til å komme og hjelpe oss litt med det daglige slik hennes mor hadde gjort da jeg og broren min var små. Høres ut som en flott svigermor; det kan du hilse henne og si fra meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå