Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Før jeg fikk lillegutt var jeg mye ute på byen og på fest. Nå nærmer han seg et halvt år, og har ennå ikke drukket på fest. Gutten min vil ikke drikke fra flaske, så det er vanskelig for meg å være borte fra han. Trodde det skulle være lettere å komme seg ut av og til. Andre med barn får det jo til. Tror det er viktig å "ta litt av" på fest av og til.... Andre som savner festlivet?
Gjest Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Var på fest i går jeg! Første gang på 2 mnd, gutten min er 9 mnd. Kom hjem halv syv i morgest, litt sliten i dag ja... hehe. Kjente jeg hadde behov for å komme meg ut og frese av meg litt, man trenger det og ikke bare være mamma hele tiden. Gutten din vil nok ta flaske til slutt og da kan du jo ta deg en fest. Du får øve litt og litt med ham... Lykke til!
Mersa og gutta <3 Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Pump deg og gå på fest!! Jeg og samboern var på date i går. Lillegutt er 6 uker. Jeg har pumpet meg litt og litt gjennom hele uken for å få nok melk uten å få kjempe melkespreng, og laget til to flakser som barnevaktene skulle gi han. Vi gikk kl 18 og var tilbake ca kl 01. Da hadde jeg kjempe melkespreng og måtte pumpe meg litt for å klare å sove. Men var kjempe kjekt å være litt ute uten barnevogn
Mersa og gutta <3 Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Viktig å øve litt med flaske på forhånd! La pappan eller en annen gi babyen en flaske et par ganger (gjerne med noen dager imellom) før festen. Hvis ikke kan det hende babyen ikke vil ta flaske!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 jeg skjønner godt at du begynner å ha lyst å gå litt ut nå når bayben er 6 mnd...men dere som går ut når babyen er 6 uker, det skjønner ikke jeg.... syns at man bør vente med sånn til babyen er blitt større.... er iallefall min mening....
Mersa og gutta <3 Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Hvorfor skal man ikke gå ut når babyen er 6 uker?
Luca Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Nå er jeg såpass voksen, at jeg har festet min dose og vel så det kanskje i mitt liv:-) Så jeg har rett og slett innstilt meg på at så lenge lillesnupp ammes, så venter jeg. Orker ikke et stress med å drikke vin, og så viser det seg at hun ikke vil ha flaske eller noe annet skjer..så venter heller. Jeg ble gravid julen 2003 med snuppa, og siden det har det gått i ett for meg med graviditeter og amming, så skal innrømme at jeg faktisk savner en skikklegi fest...så skjønner følelsen. Men for meg så forandrer livet seg med småtroll i huset, så alkoholforbruket her i årene som kommer blir vel like lite som på et AA-møte:-)
♥snuppa♥ Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Vi dro på julebord når snuppa var 6 uker, hun var jo en englebaby da å bare sov og spiste.. ikke noe problem at bestefaren hennes var barnevakt i noen timer.. det er jo ikke snakk om å være ute til neste morgen heller da.. men noen timer gjør vel ikke noe..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 det var et teit spørsmål. Mersa.. Jenta mi var helt avhengig av meg og puppen min hvertfall de første 3 månedene. Og da hun var 6 uker ammet jeg henne veldig ofte. Skjønner ikke at man absolutt MÅÅÅ drikke seg full og feste rett etter at man har fått barn, kan jo vente noen måneder da. Hadde jeg gått på byen da hun var 6 uker, så hadde jeg hvetfall ikke drukket alkohol
Mersa og gutta <3 Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 Er ikke snakk om å gå ut og drikke seg full! Vi var ute og spiste, gikk på kino og tok et par øl...Var borte i ca 7 timer....Hadde pumpet meg så var mer enn nok morsmelk på flaske hjemme, og vi hadde testet om han tok flaske, noe han gjorde. Ser virkelig ikke noe galt i det...???
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 24. september 2006 #12 Skrevet 24. september 2006 Jeg skjønner at du har lyst! Min gutt er 3 mnd, og jeg har vært på "fest" 1 gang med litt alkohol og en gang uten. Den ene gangen var jeg borte i 3 timer, drakk munkholm og koste meg med venner, Det var supert, men jeg savnet junior HELE tiden... Den andre gangen var jeg borte litt lenger, og drakk litt øl. Det gikk fint. Guttebassen tar ikke flaske her heller, men legger seg kl 19.30 og sover til ihvertfall 01. Den gangen jeg drakk litt var vi inne i en god sove-periode og han hadde sovet fra 19.30 til 05 uten mat i en hel uke. Så jeg dristet meg til noen.øl, og det gikk helt fint! Følte meg helt edru da jeg ammet han på morgenen. Var bar stuptrøtt dagen etter selvfølgelig! Nå har han begynt å våkne oftere på natta gjen, så da må jeg nok vente en stund med det. Har ikke SÅ stort behov for å gå ut, men det hadde vært bra om han begynte å like å drikke fra flaske så jeg kunne ha muligheten ihvertfall... Jeg er veldig sosial av meg og liker å være ute blandt mennesker. Var ofte på fest (2-3 ganger i mnd) før jeg ble gravid. Ganske stor overgang, men føler jeg har fått litt andre verdier nå. Dere får fortsette å øve på flaske, det skal ihvertfall vi. Ikke bare for at mamma skal få ta seg en fest, men for at mamma og pappa skal få komme seg litt ut av huset alene en sjelden gang innimellom. Tror det er viktig for parforholdet! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #13 Skrevet 24. september 2006 Men HI savnet å drikke seg full, så jeg regnet med at det var det du også mente.... Synes ikke det er noe problem å ta seg en øl såpass tidlig, så lenge det ikke er fyll..
Mersa og gutta <3 Skrevet 24. september 2006 #14 Skrevet 24. september 2006 Ta seg en fest og drikke seg full er vel ikke det samme? Man kan fint gå på fest å drikke uten å gå på fylla...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #15 Skrevet 24. september 2006 du visste at det ville bli færre sjanser for å kunne gå ut da du ble gravid.. slutt og klag
nasse nøffen Skrevet 24. september 2006 #16 Skrevet 24. september 2006 det er så mange anonyme idioter på denne siden.... som deg over her " du visste det ville bli færre sjanser" vrææææææææl.... jeg var ute når jenta mi var 5 uker første gang... jeg og pappan hennes på fest, i 30 års lag... hun sov hos mamman min... det hadde gått sååååååå fint.... hva er forskjellen tror du??? om hun får mm på flaske eller av min pupp.... bare tull og uvitenehet,,, nå sist helg var pappan hennes hjemme ,,,, jeg var på jente fest og hadde det knall morro.... du er vel en av dem som synes d er feil å vel, at pappane har babyene sine litt alene, mens mor er ute å koser seg litt ... det er faktisk meget viktig... både for babyen og pappan, og deg ... nei HI, at du gleder deg forstår jeg såå godt.. å din tid kommer snart=)
~Endorfina~ Skrevet 24. september 2006 #17 Skrevet 24. september 2006 Skriver VELDIG under på deg, toon. ÅH, merker jeg blir så provosert, orket ikke lese mer enn noen av de første innleggene her. Tok meg første fest etter ca 8 uker - null problem, hadde forhåndsøvd med flaske og pumpet ut et fint lager. Jenta hadde det knallfint med tanta si!
nasse nøffen Skrevet 24. september 2006 #18 Skrevet 24. september 2006 ja fy, bobler i meg altså................... akkurat som babyen har vondt av at noen andre mater dem og tar seg av dem innimellom, og at mor og far har det litt morro... stakkars de som aldri har barnevakt til barna sine,,, de får virkelig noe å slite m etterhvert.,,,,
solstråle69 Skrevet 24. september 2006 #19 Skrevet 24. september 2006 Nope! Savner det overhodet ikke! Men nå er jeg blitt 37 og "gammel" mor, hadde nok ikke tenkt det samme når jeg var 25....
tullejenta Skrevet 24. september 2006 #20 Skrevet 24. september 2006 Feiret bursdagen da gutten var 6 uker. holdt ut til´the bitter end´ Skikelig fest, ja Pappan var kjempelykkelig for å få ha ansvaret hele kvelden og natta. Må jo unne han det, han prøver å sende meg ut på byen titt og ofte. Kos deg, du
Eliise Skrevet 25. september 2006 #21 Skrevet 25. september 2006 Hver mor kjenner sitt eget barn best!!! Eller noe i den duren......... Hvis babyn tar flaske så er det vel ingen ting i veien for at mor tar seg en tur ut med venner =)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #22 Skrevet 25. september 2006 Ta deg en fest med god samvittighet! Man trenger jo ikke drikke seg dritings. Om du drikker litt når barnet er 6 mnd kan du godt amme igjen neste morgen. Om du vil han skal ta flaske er det bare å prøve litt hver dag. Gutten vår ville kun ha NUK flasker med de største smukkene, alt annet nektet han. Men vi prøvde en god stund før han tok flaska, men er de sulten nok så tar de den skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå