Gå til innhold

AU... BLEIEUTSLETT!!!!

1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet mitt er 22mnd. og får perioder der hun blir rød rundt tissen, bruker Natusan Zinksalve og det går som regel over etter noen dager og har ikke plaget hun. Men.... Nå er det blitt "utslett", ikke bare rødt men også små sår/tynn hud som lett begynner å blø når hun klør seg. Vil jo la henne gå så mye som mulig uten pleie for å "lufte", men hun skjønner jo ikke at hun ikke må klø.... Hva kan jeg prøve av salver mot dette??? Har prøvd følgende:

Inotynol (husker ikke helt stavemåte, apotek)

Natusan Zinksalve

Krem mot soppinfeksjon

Ave - antibakteriell krem

RÅD???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt følgende råd fra helsestasjonen, og det har gått veldig bra: Ved bleieskift, ikke bruk vaskeservietter, men vask stumpen over vasken/dusjen i lunkent vann og bruk en god barneolje uten parfyme istedenfor såpe. Klappetørke med mykt håndkle/klut, og la det lufttørke. Smør på Inotyol krem i godt lag og på med bleia. Skift bleie med en gang etter avføring, og ellers litt oftere enn vanlig. Kanskje også lurt å unngå å gi appelsinjuice eller andre sure ting å drikke/spise en tid, for jeg mener å ha hørt det gjør at urinen blir mer irriterende på huden.

Lykke til!

Skrevet

jeg brukte canesten sopp salve på min datter,og da gikk det over ganske fort. for når zink salve ikke hjelper,er det sopp pga tette bleier olg. lykke til

Skrevet

Jenta mi hadde væskende bleieutslett da hun var rundt 6mnd, og vi fikk råd fra helsestasjonen om Krystallfiolett (soppdrepende i tillegg til at det kjapt fikser utslett) - reseptfritt på apotek. Vasket "for hånd" bleieområdet i vasken, klappet forsiktig det verste våte med myk, tørr flanellsklut og så føntørket/lufttørket vi resten. Når det var tørt nk til at man kunne stryke over uten å "henge fast" smørte vi på Krystallfioletten, og så måtte bleia på (det smitter av med fargen så vær forsiktig når det brukes. På eldre barn så kan de også reagere litt når det smøres på (kankje det svir litt?) - jenta vår spreller i alle fall litt når vi smører det på og hun er nå 17mnd). Virker så lenge det er farge, må IKKE skrubbes av. Vi smørte på litt mer etter ca ett døgn når det verste stod på, og var vel helt borte etter ca 2 eller 3 dager. Etter at "sårene" gav seg, og hun bare var rødlig så brukte vi vanlig sinksalve (natusan) til alt var vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...