Gå til innhold

Dere som har født med epudiral! Pleace!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Demper den smerter ved utdrivning og?

Kan man risikere at man ikke får ut ungen?

Kunne dere gå etterpå? Hvor lang tid gikk det før virkningen forsvant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Anonym!

Jeg fødte med epidural sist, jeg var da førstegangsfødende. Jeg gikk hjemme og "trødde" til jeg hadde 5 cm åpning og 1-2 min mellom riene. Ja, det var vondt da:-) 30 min etter at jeg kom på sykehuset fikk jeg epidural - nydelig:-) Dermed fikk jeg slappe av litt, og kjente lite til riene. Fødselen forløp helt perfekt! Da jeg skulle presse ut ungen reduserte de på mengden smertestillende jeg fikk i epiduralen. Jeg fikk trykketrang, og etter ti min med trykking var en stor flott gutt ute:-)

Når de sluttet å tilføre meg smertestillende, forsvant også virkningen. Jeg var i dusjen 1 time etter fødselen og følte ikke ubehag:-) Jeg hadde en helt fantastisk fødsel, og vil ha epidural igjen når jeg skal føde tvillingene mine:-)

Lykke til:-) Det er kjekt å føde!!!!

Skrevet

Takk for svar. Godt å høre. Vurderer epudiral. Men det verserer jo en del skrekkhistorier.

Skrevet

Nå har jeg aldri født uten epidural,så jeg vet ikke om den demper smertene ved utdriving også, men for min del så slet jeg mer med åpningsfasen enn siste del, derfor fikk jeg epidural. Alt tok så lang tid,så jm var redd for at jeg skulle være utslitt innen pressingen skulle starte.

Jeg kjente pressriene godt, men mens åpningsriene (for meg) var som en jævlig mensen uten pause, så var pressriene mye mer konstruktive, og føltes mer som en jobb..

Ulempen er at epidural ofte setter ned kraften/kontrollen med pressingen, sånn at det tar lengre tid, jeg brukte neste 2 timer, og det var veldig slitsomt. Men det var bare de siste to som var så vonde at jeg hadde lyst til å gi opp, og de var over på under ett minutt, også var jo den deilige tullen min på magen:) og det magiske er at alt går fra å være så vondt til at det ikke er vondt i det hele tatt - på et blunk:)

Skrevet

Syns det var veldig vondt å sette den, men likevel skal jeg ha epidural også med nr 2 nå. Hadde fremdeles smerter, som kjempesterke jæ.... menssmerter. Kan ikke tenke meg hvordan det vil være uten. Under pressingen skrudde de den av, og da brukte jeg en time på å presse tulla ut. Kjente godt trykketrangen. Vondt var det under utdrivningen, som bare det, men verdt det så absolutt. Det varte så kort tid med det samme hun sto i åpningen og kom ut. All smerte var over da hun var ute! :)

En kan vel risikere å ikke kjenne trykketrang, og dermed ikke få presset ut ungen, eller rett og slett bruke for lang tid. Derfor er det mer vanlig med tekniske hjelpemidler under utdrivningen, vakum og tang, ved epiduralfødsler enn de uten. Likevel, jeg anbefaler absolutt epidural, skal ikke føde uten!!

Skrevet

Jeg føder heller ikke uten epidural. Rene himmelriket etter å ha gått med vonde rier svært lenge.. riene ble litt svakere etter hvert, kan skje ved epidural. Men ble da satt på drypp for å få fortgang i riene igjen..

Men anbefaler det. Hvilke skrekkhistorier er det som går rundt epidural? Har aldri jeg hørt noe om...

Skrevet

Hei

Jeg fikk Epidural. Merket absolutt ingen ting når snuppa ble dratt ut.

Noe som kan skje når man får epidural er at fosterlyden på babyen blir lavere. Her sank den ganske mye så legen bestemte seg for at hun bare måtte ut når det var 9 cm åpning, ble da tatt med vakum.

Jeg merket overhodet ingen ting.

Føler meg litt "lurt" i eterkant for når andre snakker om pressveer aner jeg ikke hva de snakker om i det hele tatt.

var egentlig innstilt på akupunktur men som en av de som hadde fått plass på Ullevål som ikke fikk komme ditt da det var fult, endte jeg på Bærun og det hele ble helt ennerlede enn jeg hadde trodd på forhånd.

Hadde 7 cm åpning når jeg kom ryggen gikk netsen i 2 så når jeg da ble tilbudt epidural var jeg så sliten at jeg ikke orket å spørre om akupunktur.

Hadde allerede hatt veer i maaaannnge timer før jeg komm på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...