Gå til innhold

Bagasje til syden?

litengutt+2_spirer i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal til syden snart, hvordan er reglene for bagasje til små barn?

(5 mnd)

Får de også 20 kg? Det er jo endel som skal med, bl.a. barnevogn og bilsete. Inngår det i ordinær bagasje?

Takk for svar :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,saa sant du ikke har betalt egen billett til den lille saa faar dem ikke bagasje.

de fleste tillater alikevel ca 5 kilo pr baby og barnevogn, men ikke alle.

Hvis det ikke staar paa billettene hadde jeg kontaktet reisebyraaet og forhoert meg.

God tur !

Skrevet

kom fra sydn igår..baby 8 mnd..vogn er gratis bagasje,samt reiseseng..ellers har barn opp til 2 år 10 kg ....

Skrevet

Jeg jobber med SasBraathens, og der er reglene som følger:

Maksimum vekt er 10 kg. Stelleveske taes med som håndbagasje. Dette gjelder innenfor Norge, Skandinavia og Europa.

Barnevogner må være sammenleggbare. Vognens overdel vil vanligvis bli plassert i lasterommet og skal da, hvis mulig, være sammenslått. Begge delene av barnevognen skal pakkes i SAS Braathens blanke plastposer beregnet for formålet. Vi tar forbehold om tap eller skade som følge av barnevognens materielle tilstand. Plasskrevende bagasje som barnevogner o.l. aksepteres bare hvis det er plass.

Vet ikke helt hvordan dette er for andre selskaper (rutefly eller charter), men regner med at det ikke er så ulike regler for dette. Men jeg råder deg til å ta kontakt med flyselskap/charteroperatør og sjekke dette, da reglene kan likevel variere noe..

Lykke til og god tur! Hilsen

Skrevet

Vi kom hjem fra Hellas for en knapp uke siden :)

Vogna sendes som spesialbagasje, og teller ikke med i vekta. Regner med at det samme gjelder bilsetet...

Skrevet

Vi var også i Hellas for litt over en uke siden!! Deilig!! Vil bare komme med et lite OBS! Hvis vogna eller annet utstyr skulle bli skadet så husk å si fra på flyplassen. Det gjorde ikke vi og må dekke tapet selv :-(((( Kom fram med to trøtte foreldre og to trøtte barn - da er man mest opptatt av å komme seg inn i leiligheten, ikke sant. Så ikke skadene før dagen etter, men da var det altså for sent å melde fra.

Skrevet

Som ex-reiseleder vil jeg bare utdype "si fra på flyplassen"-som påpekt av Kroko. Man må gjøre en rapport på flyplassen hos flyselskap el. egent. Denne danner grunnlaget for forsikringsselskapets eventuelle utbetaling, og er deres dokumentasjon på at skaden er skjedd under reisen. Ta derfor godt vare på eventuell rapport hvis skade oppstår. Bagasjen blir ofte tøft behandlet, så sjekk alltid vognen ved ankomst. Guidene (hvis charter) hjelper dere med å få gjort en såkalt PIR rapport.Igjen-hvis chareter ,=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...