Gå til innhold

Tran


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Får dere i babyen tran? Magnus sikler ut det meste, men tror noe går ned. Synes det er veldig vanskelig å tranen inn i munnen hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir Lotte D-vitamin dråper.Skal kun ha 5 dråper, enkelt å gi og lite søl.Gir det før jeg ammer. Føler ikke at det kommer ut igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Selvfølgelig det er det jeg har gjort feil! Jeg har gitt han tran ETTER amming. Med masse melk i magen vil han selvsagt ikke ha tran!!! Skal prøve før ammingen i morgen :) Denne ammetåka altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

HS min sa at man skulle bruke vanlig tran uten noe smak...Vet ikke helt hvorfor, i ammetåka glemte jeg å spørre om d! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh, glemmer det der hver dag jeg. Komme alltid på det ETTER at han har lagt seg for kvelden. Argh altså. Ammetåke her og..hehe. Ja i dag kjøpte jeg drikke på rimi. La den på båndet, betalte og gikk. Lite snurt da jeg kom til bilen og flaska? Nei den lå på båndet ennå går jeg ut fra:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg skjønner ikke helt det der med at babyer skal ha tran, det smaker fryktelig og er jo fiskens lever, som samler alle avfallsstofer. jeg gir IKKE tran, kommer aldri til å gjøre det, og spiser det ikke selv. fysj og æsj. har kjøpt d-vitamin dråper som er lette å gi, smakløse og ikke gjør at baby gulper og flekker ut klærne sine.

 

jeg tar heller en skje m rapsolje, som også inneholder de sunne omega 3 fettsyrene uten å ha vært i fiskens innvoller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg mener å ha hørt at man ikke skal gi det. Noe med at babyer ikke skal ha sitrus, eller noe sånt. Jeg gir tran med sprøyte, og etterpå er det rett på puppen. Det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gir noe som heter multi, - for barn og har fruktsmak. inneholder alle vitaminene. trodde den inneholdt omega 3, men står ikke det på flaska. de på apoteket sa at han ikke trengte mer enn denne. blir det feil det da kanskje? noen som vet?? inneholder d-vitamin ser jeg. jeg tar trankapsler da, kanskje det holder? elias liker ihverfall multi. ler når han får det i munnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min får også d-vitamin dråper, også tar jeg tran selv- det går jo litt over i melka. (dvs. jeg tar de kapslene, så jeg slipper smaken- blæh) Det holder så lenge du tar de kapslene ja (til eliasgullet og mamsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...