Gå til innhold

Jeg blir gal......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overreagerer jeg? Er jeg overbeskyttende? Eller er det svigemor som faktisk er teit?

Hver gang de er på besøk eller vi er hos de så får ikke jeg være nær lillegulle mitt. Han er bare 2 mnd gammel så jeg liker og ha han litt hos meg. Han er selfølgerlig hos meg når han spiser men med en gang har er ferdig selvom han sover så er hun der og plukker han opp. Og det værste er at hun vekker han hele tiden, noe som fører til at han blir super grinete. Men han får ikke komme til meg og få trøst når han gråter heller, hun styrer rundt med han for og få han rolig, noe som skjelden hjelper. Så sier hun at han er sulten igjen og må få mat, selvom det bare er 30 min siden sist han spiste. Og da jeg prøver og si fra blir hun bare sur og tar han med seg overallt igjen. + at hun klager på at han er så grinete at noe må være galt med han. Sier at han ikke får nok mat ol. Men de få gangene han får komme til meg eller pappan blir han rolig og sovner nesten med en gang men så er svigemor der igjen og plukker han opp.

Er det jeg eller henne som er teit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er teit nei.. Tror de bare tenker at DETTE kan i hvert fall de som har oppdratt barn selv før osv. Har faktisk hatt det litt sånn med min egen mor. Har måttet si klart i fra. Be mannen din om å si det til henne. Det kan stresse veldig for en nybakt mor å måtte tenke på dette! Og man vil jo selvfølgelig trøste babyen sin selv. Det er det eneste som hjelper.. Babyen føler seg tryggest hos mamma og pappa i starten (eller forsåvidt alltid da..). SI fra!!!

Skrevet

Absolutt ikke du som er teit! Hadde blitt skikkelig irritert jeg. Man vekker da ikke en sovende baby! Og så klage på at han sutrer?

Ville krevd at mannen din snakket med henne.

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal be mannen min prate ordentlig med henne. Visst hun ikke skjerper seg får hun ikke mer besøk.

Skrevet

Huff, så utrolig kjipt. Svigermor er kanskje ikke den enkleste å si fra om sånt til, heller. Har du prøvd å si fra til henne på en direkte og likevel høflig måte? For eksempel "Gi ham til meg, så skal jeg roe ham ned.", eller "Han er ikke sulten, han er trøtt og må få sove." Eller rett og slett spør hvorfor hun vekker ham når han sover. Blir overrasket om hun har noe godt svar på det.

Forøvrig er du ikke teit. Det er du som er mor for ditt barn. Hun vet rett og slett ikke bedre enn deg når det gjelder din unge.

Skrevet

Uff da. Svigermødre har jo lov til å bli litt "tussete" når de får barnebarn, men visse grenser må man jo sette.

Jeg ville nok latt mannen din få prøve å si det til henne i et passende øyeblikk. Hvis det ikke hjelper må hun få klar beskjed (lett for meg å si he, he). Uansett, det viktigste er at gutten får sove, ikke å unngå at svigermor skal bli sur!!!

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...