Gå til innhold

For mye mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en datter på 3 mnd som får mme. Og hun er en sulten liten jente. Veier ca 6 kg. Og drikker mellom 160-200 ml til hvert måltid. Ser på pakka at det er "riktig" i forhold til vekta. Men noen dager er det litt vanskelig å bli mett tydeligvis. Hvor farlig er det om ho drikker litt mer? Hører jo noen si ikke over 1 liter i døgnet. Spurte helsesøster. Men hun sa bare noen gir over en liter. Trodde ikke det gjore noe...? Men er det ikke nyrene det går utover i tilfelle? Vil ikke gjøre galt. Noen som har noe å si om dette? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forhørt meg med barneklinikken om dette da jeg var bekymret og har en storspiser ;o)

Jeg fikk beskjed om at anvisningen på pakken er bare en angivning av mengde. Hver barn har ulike behov. Jeg spurte om nyrene og fikk da til svar at det hadde han ikke hørt om og at mm som mme; baby regulerer fint selv. Ingen babyer som drikker nøyaktig samme mengde mm heller. Er bare færre bekymrete mødre med mm siden dem ikke kan se hva barnet får i seg, dem er gjerne heller bekymret for at babyen ikke skal få nok. Videre fikk jeg høre at bebyer ikke kan overspise slik som voksne kan, det som er for mye kommer opp igjen. Det er bare etter at de er fyllt 6 mnd og startet med fast føde at mme- mengden ikke bør overstige 500-600 ml i døgnet, dette fordi at mange fortsetter å gi like mye mme i tillegg til fast føde. Det kan da bli litt mye... Håper du er mindre bekymret nå :o)

Vær glad for at babyen din spiser! Mye verre når det er andre veien ;o)

Skrevet

Du kan jo prøve å gi litt velling. Feks ha 1-2 ts grøtpulver i flaska så blir det litt mere hold i mme. Jeg fikk høre på helsestasjonen at det var OK fra 3 mnd når man føler at mme ikke er nok.

Selv fikk jeg ikke babyen min til å drikke det. Tror ikke han likte smaken. Men det var verdt å prøve i alle fall.

Skrevet

Hei:) Hjertelig takk for svaret. Det hjalp virkelig. Da er vi ikke så bekymret for det lenger. Ja, helt enig. Hadde vært værre om hun ikke ville spise. Takk for at du tok deg tid:)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Hei:) Det blir nok ikke lenge til vi prøver velling nei. Nesten så jeg gleder meg litt til det:)

Takk for at du tok deg tid:)

Ha en fin kveld!

Skrevet

kan velling gis fra 3 mnd? har akkurat samme "problem"/bekymring som hovedinnlegger, gutten min er like gammel og har blittover 7 kg! Kanskje dere kan skrive hvordan det går hvis dere gir velling? har også vært i kontakt med helsesøster som mener at han må få så mye mme som han vil ha :)

Skrevet

Bare for å sammenligne, hvor mange måltider gir du iløpet av et døgn? gutten min vil ha mat hver 3 time, trodde de skulle være leger mett av mme enn mm, men tydeligvis ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...