Gå til innhold

Hva funker best ved bleieutslett?(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 3 mnd er veldig rød og sår foran under bleia.

Har smørt med SebaMed baby stellekrem, er den ok? Eller er det noe bedre man kan bruke? Skal jeg smøre hver gang jeg bytter bleie, eller bare når hun har bæsja?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inotyol salve er det beste på såre stumper. Fås kjøpt på apoteket. Jeg ville smurt henne så lenge hun er sår, uavhengig om hun har hatt bæsjebleie eller ikke.

Skrevet

Er det du som har skiftet nick, E-Marit?

Inotyol er suverent, bruker bare det jeg. Hver gang du har vasket henne, så må stumpen tørke helt. Så kan du smøre et lag med salve hvis den er sår, hvis ikke er det jo ikke nødvendig.

Skrevet

jg bruker kun a-creme på gutten min. på alle plasser som trengs å smøres:) det er den beste kremen/salva som jeg har brukt på han...

Skrevet

jg bruker også Sebamed funker ganske bra, men jg er litt gammeldags så jg bruker også zinksalve når det er veldig ille.

Skrevet

Bruker og inotyol-salve som jeg smører på ved hvert skift. Da gutten min var plaget med bleieutslett lot jeg han ligge å lufte stumpen ca 1 time hver dag (eller så lenge vi hadde mulighet). Ble da fort mye bedre!!

Skrevet

Stellekrem funker best som forebygging. Er hun først blitt sår bør du bruke en sinksalve, eller Inotyol som egentlig er mot eksem/psoriasis men kjempebra på bleieutslett.

Skrevet

blander vitapan og zinksalve (2 deler vitapan og 1 del zinksalve) funket kjempebra her:)

har hørt at morsmelk kan brukes og..

Skrevet

Hei.

Jeg tviler ikke på at alle dise gode forslagene virker bra, men har ingen av dere hørt om Elisabeth Ardens "Eight Hour cream"??? Den har ingenting med kosmetikk å gjøre til tross for opphavet, men er en ganske klissete salve som kan brukes på absolutt ALT, både for voksne og barn. En sår stump er så godt som bra igjen over natten det kan jeg lover dere. Bare prøv.

Skrevet

Dette funka for oss, morsmelk (PØS PÅ å la tørke) Prøvde også Elizabeth Arden Eight hour cream, og den virka godt;o) Men det var faktisk mm som tilslutt gjorde susen;o)

Skrevet

Her har vi omtrent ikke opplevd skikkelig bleieutslett på jentene, men ved antydning til rød hus smører vi med Weleda sin stellekrem....vips, fin til neste bleieskift...super:-)

Skrevet

Vask minst mulig (maks 1 gang til dagen/ved avføring), lufttørke mest mulig. Sinksalve eller A-Creme på den såre stumpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...