pikabuu Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Heia =o) Har en liten gutt på 1mnd. Den siste uka når æ har amma han på høyre sia, så har han blitt helt "rar" Han sug sæ på å slæpp, sug sæ på og slæpp hele tia samtidig som arman går i ett sett. Han peive nåkka voldsomt med dæm og klore mæ opp. vet ikke helt ka han styre med. Men med en gang æ bytte pupp, blir han helt rolig og sug til han e helt ferdig. Noen som har opplevd d? og evt. ka kan man gjøre for og få slutt på d?
mjk Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Har opplevd noe av det samme selv. Min gutt strever også med den ene puppen. Noen ganger griner han og slår vilt og klorer, men dette gjør han ikke på den andre puppen...vet ikke hvorfor, men kanskje den "dumme" puppen har lite eller veldig mye melk?? Tenkte å spørre helsesøster om dette. Du er ihverftall ikke alene:-)
~Endorfina~ Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Det skjer i blant her og, men uavhengig hvilken pupp... Trenger kanskje bare litt tid på å roe seg ned?
*guttemamma* Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Heija, min gutt har gjort det nesten sia han var født. Bruke å gjøre det litt enda (e 7 mnd snart) Har egentlig aldri heilt skjønt ka det e han slit med, men min har alltid hatt mye luft plaga, så eg har egentlig trudd at han har mageknipe når han driv på sånn. Har egentlig aldri tenkt på om det bare en på den eine puppen, men det e faktisk mest på den venstre når eg tenke etter, og det e det brøste eg har vært litt plaga med. (tette melkeganga, begynnelse på betennelse, sår eller vondt brystknopp.) Ja det hadde vært greit om nån visste ka det kunne være...
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Min gutt tok begge greit i flere mnd. Så ville han ikke ha den høyre lenger. Kavet og gråt hver gang han ble lagt til der. Endte med at jeg bare ammet på venstre og pumpet på høyre for å holde produksjonen oppe. Fikk forklart at det av og til kunne være sånn at brystvorten pekte litt forskjellige veier på de to puppene, og han kom dermed ikke "riktig" til på høyre side sånn som han var vant med. Kan jo være en forklaring? Da jeg trappet ned på ammingen (mer fast føde) tok han begge puppene ved amming igjen. Litt vanskelig å vite hvorfor egentlig... Kanskje det er noe i at de forandrer litt stilling når de suger mye??
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Er han skeiv i hodet også?? stiv nakke kanskje?? Urolig ellers??skriker han mye?? Isåfall vil jeg råde deg til å gå inn på ammehjelpen sine sider og lese om kiss/kidd.
Gjest Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Høres ut som det kan være kiss ja. Vår gutt var sånn. Hjalp med kiropraktor hos oss.. De har ofte en favorittside. Du kan også se når han ligger om han ligger mer til den ene siden..
En_av_hver Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Yess, og da kan de til og med ha vondt i kjeven på den "vonde" siden...
Eli76 Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Hei, Jeg kjenner veldig godt igjen beskrivelsene dine. Min lille gutt begynte også å "nappe" veldig i brystet og veive med armen, men det var bare når han lå på høyre side. I dag er han 4mnd og det er helt tydelig at han helt siden han begynte å bevege seg litt har hatt en favoritt side. Han har alltid begynt med alle ting med venstre hånd. Så jeg tror nok kanskje dette kan være et tegn på at babyen din bare har begynt å forstå at det er mulig å bevege en arm. Jeg syntes den perioden med "napping" var veldig¨slitsom, men det går over om man er tålmodig. Jeg tok ofte tak i hånden og strøk litt på den, syntes det gjorde det bedre, han ble litt roligere da. Lykke til..
pikabuu Skrevet 24. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2006 Heia =o) Ville bare si takk for alle svar =o) e gådt å vite at man kan spørre om ting hær inne. uansett ka d måtte være. Ska følge med å se an kossen ting går. e jo ikke så altfor lenge til vi ska på 6-ukers kontrollen no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå