Gå til innhold

Hjelp!! Tilbakebetaling av kontantstøtte!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nå plutselig brev om at jeg må tilbakebetale kontstøtten for august, siden barnet mitt begynte full tid i barnehage fra 1.aug. Jeg vet jo at man ikke har rett på denne støtten med full barnehageplass, men var helt sikker på at man hadde rett på det til og med den første måneden barnet gikk i barnehage. Som student har jeg slett ikke råd tilå gi tilbake disse pengene de krever. har jo brukt dem opp for lengst.

Flere i samme situasjon?????????

Står det egentlig i deres informasjon at man ikke har rett på denne støtten første måneden barnet er i barnehage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha kontantstøtte tom den mnd barnet begynner i barnehage. Det har trygdekontoret sagt til meg...

Skrevet

Jeg har hørt det samme som Bruble. Jeg har også fått kontantstøtte for august.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg fikk kontantstøtte tom den mnd ungen begynte i barnehage. Se på www.trygdeetaten.no under "Spørsmål og svar" for kontantstøtte, der står dette:

"Barnet begynner i barnehage på heltid 1. august. Når opphører kontantstøtten?

Svar: Kontantstøtten opphører måneden etter at barnet begynner i barnehagen - dvs. fra september i dette tilfellet. "

Så ta kontakt med trygdekontoret igjen - ift til det du sier må det jo være feil at du skal tilbakebetale! Lykke til!

Skrevet

Du skal ha til om deg den mnd barnet begynner i bhg. Ta en tlf til trygdekontoret.

Skrevet

Tom den måneden barnet begynner i bh, evt tom den måneden barnet fyller 3! Dette i og med at man ikke får kontantstøtten før måneden ETTER at barnet fyller 1 år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...