Anonym_her_inne Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Sønnen min på 3 måneder får mme fordi jeg ikke klarer å produsere nok melk. Siden det er mye allergi i familien kjøpte vi nutramigen til ham, og regnet med å få det på blå resept. Det fikk vi ikke til tross for at vi fikk det til eldre søsken, på samme grunnlag. Det er visst noe innskjerping på regler i trygdeetaten:-( Har fått gutten testet for allergidisposisjon, og den slo ikke ut, og på det grunnlaget har vi begynt å gi gutten NAN. Det gikk greit i en ukes tid eller vel så det, men de siste dagene har gutten hatt fryktelig vondt i magen, han vrir seg i smerter etter måltidene, og avføringen er blitt veldig løs... Kan det være melkeintoleranse. Han er rett og slett blitt veldig urolig, og skriker mer enn noen sinne.
tvilling73, 05/07 Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Kontakt en annen lege. Har noen venner som slet med samme problem. Var på sykehuset og fikk beskjed fra legen at nei, får det ikke dekket. Neste dag når de skulle skrives ut var det en annen lege.. da ble det dekket...
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Dette høres veldig rart ut når han reagerer så tydelig. Vi tok blodprøve av gutten vår fordi vi mistenkte melkeallergi ( utslett ). Han slo ut, og vi har fått beskjed om at vi skal få nutramigen på blå resept. Ammer enda da, så vi har ikke fått. Han er 8,5 mnd. Legen på helsestasjonen sa til meg at uansett om han slo ut eller ikke på blodprøven ville vi bli innkalt til prikktesting for å sjekke mer spesifikt, ettersom han så tydelig reagerte.. Støtte hun over her jeg, ta det opp med en annen lege. Er det legen på hs du har hatt kontakt med? I så fall- ta kontakt med fastlegen din. dette blir dyrt for dere om dere ikke får det dekket. Melk må han ha, og han reagerer jo helt tydelig på melkepulver. Stå på kravene!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå