Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Har ei lita snuppe på 1 måned...og har i det siste blitt litt usikker på vasken av underlivet! Hvor detaljert vasker dere foran? Takk for svar!
Anonym_her_inne Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Man må jo fjerne eventuell avføring hun måtte ha fått innimellom alle hudfolder, også kjønnsleppene. Gratulerer med jenta, forresten:-)
Aga:-) Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Hvis det ikke er veldig omfattende, blir en vask og tørk med klut. Sjekker om det er kommet noe innenfor kjønnsleppene, og tørker det eventuelt vekk. Hvis det er bæsj a la opp til navelen, blir det bading i vasken eller i badekar.
soria moria og nurket Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Fikk beskjed på sykehuset at man ikke skulle vaske mellom kjønnsleppene med mindre det var avføring der. Ellers er det "selvrensende".
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 jeg vasker ytterst mellom kjønnsleppene, når jeg ser at det trengs...
~Endorfina~ Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Hun har veldig mye hvit gugge inni der, og vi prøver å fjerne det grøvste, men er jammen ikke enkelt. Man skal jo ikke grave, helst la det være sies det jo, men ser såpass ille ut i blant at jeg prøver å fjerne litt...
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Det hvite belegget skal di ikke fjerne! Det er der for å beskytte mot bakterier. jeg vasker mellom kjønnsleppene kun om det er bæsj der. Vasker alltid med klut og vann. (ikke om vi er på tur da, bruker våtservietter)
Gjest Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Vasker kun litt innenfor kjønnsleppene ved bading...ca.2 ganger i uken. Ellers kun hvis det er avføring der...etter råd fra hs.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Jeg fikk klar beskjed fra jordmor om å ikke rote for mye inni der. Det hvite belegget skal være der, det beskytter. Vask kun der hvis avføring.
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Vi har vasker alle steder vi ser det er bæsj. Åpner opp så vi kan se inn mellom de ytre leppene. Der får vi oss ofte noen overraskelser!! Vasker også alltid bort stellesalve fra forrige bleieskift. Ved tissebleier vasker vi der tisset har kommet i kontakt med huden. Dette gulhvite belegget har vi nesten måttet fjernet helt etterhvert som det har kommet i kontakt med avføring, så nå får vi vel være ekstra forsiktig med vasken fremover siden det da ikke ligger der som beskyttelse. Ikke for det, jeg skjønner ikke helt hva det beskytter. ;-D
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 Beskytter mot infeksjoner. Vi voksner damer har utflod, små jentebebier har dette belegget.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #12 Skrevet 24. september 2006 Vasker vekk bæsj med et par våtservietter og så skyller jeg henne under vasken etterpå. Veldig enkelt, i tillegg til at hun blir REN. Dette gjør jeg HVER gang hun bæsjer.....og hun er aldri sår. Skyller henne bare i den vanlige vasken. Holder henne under ryggen og hodet med ene armen...veldig enkelt. Dette burde alle gjøre :-)
~Endorfina~ Skrevet 24. september 2006 #13 Skrevet 24. september 2006 Så dere mener at det tjukke, hvite laget som blir liggende som tørre klumper bare skal ligge der inne mellom kjønnsleppene? Jeg forstår jo et tynt fuktig lag med utflod er beskyttende, men tørre klumper kan da ikke være godt for noe!
venus Skrevet 24. september 2006 #14 Skrevet 24. september 2006 Vasker kun det vi ser uten å "brette" til siden. Har også hørt at dette er selvrensende så her roter vi ikke rundt.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 24. september 2006 #15 Skrevet 24. september 2006 Vasker henne bare når det er avføring eller kremrester. Ellers bare tørker jeg lett. Vil ikke att hun skal miste naturlige bakteriefloraen i kjeden slik att hun lettere får uvi. Har fungert bra til nå.
animal Skrevet 24. september 2006 #16 Skrevet 24. september 2006 Den første tiden vasket heller ikke jeg særlig ofte innimellom, men dette endte hvertfall i en urinveisinfeksjon hos jenta vår. Så dette med at det er selvrensende har jeg liten tro på... Så jeg vasker nøye de gangene hun har hatt avføring eller det er sinkrester der. Skjønner ikke hvorfor det skulle være skadelig?? Er jo selvfølgelig forsiktig og tenker nøye på hygienisk vask.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #17 Skrevet 25. september 2006 Tørre klumper?? Jenta mi har et tynt hvitt belegg, har aldri hørt om noe tjukt og tørre klumper? Er ikke salverester da?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #18 Skrevet 25. september 2006 UVI kan jo komme av forskjellige årsaker. Feks at man vasker fra baken og forover.
Kaksa Skrevet 25. september 2006 #19 Skrevet 25. september 2006 Jeg fikk beskjed av legen på helsestasjonen på 6 ukers kontroll at det hvite belegget/utflod skal vaskes bort, hvis ikke kan hun få sopp. Det sitter jo ganske godt, så jeg bruker litt olje på et tørt toalettpapir, da får jeg bort alt. Legen anbefalte også Lactacyd el.
animal Skrevet 25. september 2006 #20 Skrevet 25. september 2006 Jeg er sykepleier, så jeg vet hvordan man skal vaske for å si det sånn... Hadde ikke vært mye brukelig i jobben min hvis jeg ikke visste at man skulle vaske forran før bak! Babyavføringen er jo såpass flytende, spesielt den første tiden, så syns den setter seg innimellom og over alt. Derfor bretter jeg nå til side og er veldig nøye med å ha fått med meg absolutt alt.
Mandalas Skrevet 25. september 2006 #21 Skrevet 25. september 2006 Oj, så mye forskjellig informasjon som gies! Jeg har fått samme beskjed som Kaksa, at det hvite belegget skal fjernes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå