Gå til innhold

7 mnd: Hvordan ser deres "dag" ut med mat og søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns hun spiser lite...? Har siste dagene våknet 04-05 for å få flasken, og da tenker jeg hun får for lite i løpet av dagen... Hun har aldri våknet på natten før, ikke etter 2,5 mnd alder.

06-07: Våkner og drikker en flaske mme og sovner igjen (230 ml)

08: Tar henne opp etter hun har ligget litt våken og kost seg og pludret

09-10 En flaske til med melk og litt hirsegrøt blandet med litt fruktmos ( ca 10-15 skjeer)

09.30-10 Sover ca. en time

12: En flaske melk

14: Litt grøt eller litt middagsmat moset (10-15 skjeer) og litt melk etterpå om hun vil.

14-17 Sover, får noen ganger melk om hun våkner før for da sover hun videre.

17-18 Middag eller grøt, og en flaske melk

19.30 Sovetid for kvelden. Får en flaske melk før hun sovner i senga. Sover da til 06-07 igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er sovetidene omtrent de samme:

Våkner 6 - 7 om morgenen, har tre blunder gjennom dagen. Den første på ca 2 timer, og de to andre på en halv til en- og en halv time. Tar kvelden klokka 19.

Her har vi ikke kommet så godt i gang med grøten - men han får spise det han vil på morgenen og når vi spiser middag. Spiser i tillegg tran til middag, og sviske til frokost.

Ellers spiser han bare mm så vi er våkne en del ganger på natt...

Skrevet

Hei!

Vi opplever også at mini våkner tidlig i perioder.

Slik ser dagen vår ut:

06 mme 180 ml

10 hirsegrøt laget på 120 ml vann + vann å drikke

14 Et lite glass med grønnsakpure + vann

18 risgrøt laget på 150 ml vann + vann

18.30 180 ml mme på senga

Har 2 lurer på va 1 time og en lur på 30 min i løpet av dagen. Legge seg mellom 18.30 og 19.

Synest at vår gutt spiser mye jeg, er 11 kg!! Men når jeg leser om jenten din synes jeg ikke det er så mye likevel. Vi har erstattet 3 mme-måltider med fast føde, trodde ikke dem skulle ha mer enn 500 ml med mme i døgnet når de passerer 6 mnd?

Skrevet

Står opp sammen med pappaen halv sju-sju og får en porsjon grøt og ca 120 ml melk når jeg står opp halv åtte.

Før ni er hun i seng igjen,og sover et par timer.

Lunsj ca 12, et halvt glass fruktmos med en måleskje grøt oppi, og ca 120 ml melk.

Sover litt igjen , og får middag i tre-halv fire tida,et middagsglass, og litt melk. Sovner hun med en gang etter middagen,får hun sove et par timer,

litt før kl 19 får hun grøt,så steller hun seg,og får ei flaske melk før hun legger seg.

Disse rutinene gjelder kun når vi bare er hjemme... Hun nekter å sove så mye i vogna , så da blir hele dagen "ødelagt" med tanke på rutiner og soving...

Skrevet

her ser dagen omtrent slik ut:

07.00 våkner, får ny bleie og et lite stell:)

07.15 mme

9.00 sover ca tre kvarter

10.00 grøt + mme

12.00 sover en times tid

13.30-14.00 middag (3/4 6mnd glass) med vann

15.00 sover en halvtime (vekker henne hvis hun sover lenger, hvis

ikke sover hun dårlig på natta:)

17.30 grøt +mme

19.00 mme og så rett i seng:)

samme som WenchePia og Tone Lise,f.22.02 over her, så er hun blitt så nyskjerrig at det ikke er like enkelt når vi er på tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...