Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Jeg stresser en del og har en strek indre uro. dette er nok arvelig da mamma sliter med det samme. hun har blitt medisinert og går til behandling. jeg fikk dårlig behandling sist for 3 år siden da jeg jeg tok dette opp med legen min. medisinering var da uaktuelt fordi jeg var gravid. mens jeg gikk hjemme greide jeg å takle de værste annfallenen, kunne være hjemme hele dagen hvis jeg ville det osv. Nå er jeg i en ny jobb og trives enormt, men alikevel får jeg disse annfallene titt og ofte. Ikke bra i det hele tatt. De kommer på tidspunkt når jeg føler meg utrygg og stresset. Da får jeg magesmerter og panikk for at det ikke skal gå over. Jeg prøver å mestre dette ved å tenke at dette går over og at det ikke er farlig osv. Men angsten i meg overvinnen evnen til å tenke klart. Noen som opplever det samme? Som kan gi meg noen råd? Vil gjerne prøve medisiner for å mestre dette da psykologhjelp er vanskelig å få der jeg bor. Har ikke råd til å betale timene selv hver gang. Dessuten ser jeg ikke på sykemelding som et alternativ da jeg er helt ny i jobben min og vil fortsette der.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 mente selvsagt pannikkannfallene;o) litt ekkelt tastatur:o)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Hei:-) Jeg vet hvordan du har det! Jeg har slitt en del med panikkangst. Det begynte for ca 10 år siden og da ble jeg medisinert og fikk psykologhjelp noen år, dette hjalp meg men jeg tror nok at det verste var at jeg ikke skjønte hva det var og hvorfor det kom, i mitt tilfelle var det ikke noen grunn, det bare kom. Nå er det mange år siden jeg sluttet med medisin,får panikkanfall til tider nå også, men jeg har lært meg selv å takle dette når det kommer Jeg sier til meg selv at dette går over og det gjør jo det alltid selv om det er fælt når det står på, ingen kan se det på meg. Min erfaring er at det er lurt å ta medisin en fase slik at du kommer deg over kneiken og lærer deg å takle angsten din, den er ikke så skummel når du lærer deg å takle den. Lykke til og stor klem.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Hei! Mannen min sliter/har slitt med angstanfall. Jeg vet ikke hvilken "alvorlighetsgrad" han har i forhold til f.eks deg, men han har skjønt at anfallene kommer fordi han forventer at de skal komme. Så han har jobbet med "tankekraften" sin, at han kan kontrollere angsten med tankene sine. Det som hjalp ham over kneika var en bok som heter Tenk deg glad, av David D. Burns. Det høres ut som en skikkelig teit amerikansk boka a là "Slik blir du millionær på en uke" :-), men den har hjulpet ham enormt. Den gjør deg oppmerksom på de irrasjonelle tankene man har i et panikkanfall, og lærer deg å tenke annerledes. Jeg vet ikke om du sliter med det samme, men jeg hadde lyst til å anbefale deg den boka. Jeg håper du uansett snart får det bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå