Gå til innhold

Unge alenemødre...? (Litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig frustrert og forvirret nå, så om det her blir et tussete og rart innlegg, så beklager.

For to uker siden hadde jeg sex med en god bekjent av meg, og jeg glemte da rett og slett bort at jeg bare hadde gått på pillen i to dager etter et opphold.

Veldig, veldig dumt gjort, men det får jeg ikke forandret på nå.

Jeg har blitt spådd at jeg er gravid, og skal derfor kjøpe test til uken.

Og selvfølgelig har jeg gjort meg opp utrolig mange tanker rundt dette.

Om det viser seg at jeg er gravid, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg blir alenemor. Han kan utrolig nok ikke fordra barn, og i tillegg studerer han i en annen del av landet.

Jeg er bare 19 år, og vet jo at det å være alenemor er tøft.

Så det jeg lurer på er rett og slett hvordan dere klarer det? Hvordan dagen deres er og så videre?

Det her høres jo helt forferdelig dumt ut fra min side, men jeg vet ikke om noen andre steder og henvende meg til.

Blir kjempe takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 20 når jeg ble gravid, alene siden jeg var 6 mnd på vei. Massssse arbeid men stort sett er det fantastisk å være enslig mor.

De første mnd ser jeg tilbake på nå og forstår ikke hvordan jeg overlevde enn gang...ingen søvn, masse skriking...

Men det ble fort bedre, nå er gutten min 20 mnd og er bare helt sjønn. Det er rett og slett kult å være mamma. Kjekt!

Livet mitt har aldri vært bedre enn nå. Går på skole så har det okay økonomisk, ca 15000 kr igjen etter at lån, strøm og mat er betalt.

Får gratis barnehage av komunnen. Studiene jeg begynnte på i høst g

jør at jeg får et avbrekk fra å være mamma, det er deilig å kunne føle seg som sin egen person også, ikke bare mammaen til ******

Har truffet en del gutter, ingen av dem har hatt problemer med at jeg har barn. Er singel nå, men er forelsket. Han mener at sønnen min er bare et pluss. Han er eldre da, så er kansje litt anderledes med en gutt på 20.

Det er veldig forsjellig hvordan en takler å være alene mor, noen synes det er kjempe tøft og hardt, mens andre, som som meg nyter det og er faktisk glad for at jeg er alene.

Lykke til! Må holde oss oppdatert på hva som sjer da :)

Skrevet

heisann..

å være alenemor i den alderen går helt fint..

jeg var 17 da jeg ble gravid og 18 da jeg fikk jenta mi..

ble alenemor da jenta mi var 10 mnd, men jeg var igrunnen alenmor fra starten av.. var jeg som tok meg av ALT angående ungen vår..

fikk aldri hjelp om nettene,morgenene eller kveldene..

det var selvfølgelig tøft,men det overlever man.. jenta mi er nå 17 mnd og jeg har det kjempebra!!

det er kjekt og være mamma i så ung alder..

så ikke tenk på det negative som følger, for det er bare en liten del av ALt det positive som følger med..

lykke til..

Skrevet

Jeg syns det er skikkelig tøft å være alene. Har et krevende barn, og får lite tid til meg selv. Ingen på min egen alder har barn selv, og venninnene mine syns det er slitsomt å måtte ta hensyn til barnet mitt "hele tiden". Jeg føler meg sinnsykt alene iblant, samtidig som jeg aldri er alene :) Jeg kan aldri være impulsiv, stikke ut en tur, treffe nye folk, få meg en ettermiddagssyssel, for jeg må være hjemme og passe barnet. Nå skal det sies at jeg bor langt unna familien min, som helt sikkert ville stilt opp om jeg hadde bedt dem, samt dårlig økonomi på grunn av at jeg stiftet gjeld altfor tidlig. Hvis du ikke har dårlig økonomi, og du har mennesker rundt deg som kommer til å stille opp for deg, uansett hva, så klarer du deg helt flott. Hvis ikke, skal du vite at det blir veldig hardt arbeid til tider, men at ingenting kan matche den kjærligheten du føler for barnet ditt og som du får tilbake.

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar.

Skal gi dere tilbakemelding så fort jeg har tatt test :)

Skrevet

serin@, har du 15000igjen etter strøm og alt?

Skrevet

Ja, men det er fordi jeg får stipend nå, ekstra 7000 kr i mnd.

Får 3000 kr i bostøtte.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...