Gå til innhold

vask av 2mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sykehuset sa de at det som er inne ved kjønnsleppene ikke skal vaskes bort? stemmer det eller? Vasker jo bort bæsj selvsagt da...

Men skal man vaske vekk det andre om er der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleide ofte vaske mine jenter under rennende vann da de var så små, og da vaskes det jo det som vaskes skal..Det r jo sånn de gjør det på fødeavdelingen også.

Skrevet

Ja , vi har ganske liten vask... de sa det var talg som skal være der.. Men jeg stnes det er litt rart, egentlig...

Skrevet

Vasket bort det, jeg iallefall.

(meg som skrev lengre opp, mente ikke trykke anonym)

=)

Skrevet

Ja ok, men da gjør jeg det å, hehe.

Skrevet

Jeg har hvertfall vasket inne ved kjønnsleppene, men hvis det er talg så sitter det vel såpass fast at det ikke vaskes bort med vanlig vask. Dette forsvinnes av seg selv etter noen dager. Dette nyfødt-talget er visst veldig bra mot forebygging av sårhet.

Skrevet

Hvor gammel er barnet ditt? Har du smurt h*n med noen salve?

Skrevet

2mnd, ja men det er sink salve, og bare i baken når ho har vært rød der..

Skrevet

Hvis hun er 2mnd, har jeg vanskelig for å tro at dette hvite er talg. Sikker på at det ikke er sinksalve som har "vandret" oppover? Jeg ville vasket det bort. Husker jeg syns det nesten var litt overtramp å vaske jenta vår innimellom kjønnsleppene, men det må faktisk til. Blir fort bakterier der hvor det er såpass tett og klamt, samt at det jo ikke er lange biten ned til rumpehullet. Pass på å bare vaske ett drag før du tar en ny og ren plass på kluten.

Du gjør hvertfall ikke noe galt med å vaske det bort.

Skrevet

Dette er et fettlag som skal være der. Jeg fikk beskjed om å ikke vaske det bort, og å kun vaske mellom kjønnsleppene hvis det var kommet avføring der. Har lest det i etterkant også.

Skrevet

er enig med deg der. det skal kun vaskes om det er avføring. det "vasker" seg på en måte selv der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...