Gå til innhold

han har ikke bæsjet på snart 5 uker!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har snakket me helsesøss og lege om dette, men di siser at den kommer nok snart...og babyersom fullammes bæsjer sjeldent...men 5 uker!?!?eg forstår ingenting!!har prøvt å ta tempen på han, det funket ikke...ga han litt sviskesaft for noen dager siden,skal gi han litt til i morgen...han virker ikke plaget av det, men 5 uker e da utrolig lenge....noen som har noen ide om hva som kan være feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet desverre ikke hva det kan komme av. Men jeg synes det virker veldig lenge. Tror jeg hadde hørt med flere leger om det. For å være på den sikre siden. Men jeg har også hørt at baby'r som fullammes aldri har forstoppelse.

Håper det ordner seg snart for dere. Ikke noe alright å gå rundt å være bekymret.

Skrevet

Det sies at det er like normalt at en baby som ammes bæsjer mange ganger til dagen som det er om den kun bæsjer en gang i uker. Men 5 uker??? Ville absolutt kontaktet legen. Han må ha fått forstoppelse eller noe. Men hvis han ikke virker plaget med det så kan det vel ikke være det heller? Men uansett så er det ikke normalt, så jeg ville ringt legen på mandag.

Skrevet

5 uker høres for meg også litt vel lenge ut. Har ikke hatt det problemet selv, da gullet har bæsjet så og si hver dag. Føyer meg i rekken med de som ber deg om å snakke med lege igjen.

Skrevet

Hmmmm.... kan hende babyen din "bruker" opp all melken og det er ikke noe som skal ut?? eller... det går vel ikke det kanskje....

Jeg villesom de andre her, snakket med en annen lege :)

Kanskje ringt barneklinikken der du fødte??? :)

Skrevet

Da bebien min ikke hadde bæsjet på 14 dager konsulterte jeg helsesøster. Hun fortalte om en bebi som ikke hadde bæsjet på 17 dager, men da måtte han bli innlagt. Selv om han ble fullammet. Ville absolutt hørt med en annen lege. Og gitt masse sviskesaft. Det skader jo ikke.

Skrevet

snakk med flere leger for å være sikker du..

Skrevet

Har hørt at de skal bærsje hvertfall hver 10.dag når de får kun mm. Du må få han undersøkt av en annen lege!

Skrevet

huff d hørtes lenge ut! han må jo være forstoppa da, for bæsjen kan jo ikke bare forsvinne... spiser han normalt? legger på seg? synes også at du bør få han til en lege som tar det på alvor.

håper det ordner seg

Skrevet

Jeg tror nok grunnen er at mm er så lettfordøyelig at det meste er absorbert fra tarmen.En sjelden gang kan de bli forstoppet (men veldig veldig sjelden) - og siden babyen ikke har vondt eller plages er det sikkert ikke farlig, men snakk med legen om dt forsikkerthets skyld du.

Skrevet

Det er helt klart altfor lenge!!!!!!! 14 dager er akseptrer og sønnen til en venninne av meg ble lagt inn på sykehus da han ikke hadde bæsjet på 18 dager..... Tror jeg ville snakket med en annen lege ja.

Skrevet

hei...HI her

takk for mange svar=)

han har blitt sjekka av to leger på hs,ingen av di sa noen ting.hun ene kjente bare litt på magen hans og sa alt var greit....men når eg leser her at babyer har blitt lagt innetter over to uker ,så blir eg litt bekymret...skal ringe hs i morgen igjen å høre...

ka di gjorde med babyene da når di ble lagt inn?

skal gi han litt sviskesaft igjen når han våkner igjen snart...og gi han en varm,go dusj...håper det hjelper litt....

Skrevet

Gå til fastlegen din og hør med h*n! 5 uker er fryktelig lenge!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...