Gå til innhold

Hva har skjedd nå da?? Trenger noen råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småtten er 10 uker og den siste måneden har han vært trøtt klokka sju. Da er det siste måltid inne på soverommet og så har han sovet til halv ett-ett og så våknet rundt halv fire og seks for å få mat. Nå de siste dagene har han plutselig begynt å våkne klokka ti på kvelden for å få mat, ellers er nattrutinen den samme. Så fra å ha klart å "holde" ca 6 timer går det nå ca 3. Han er litt urolig på dagen også og kan mange ganger spise annenhver time. Jeg er ganske sikker på at jeg har nok melk, for spruten står i ansiktet på knerten hvis han slipper puppen og han er god og rund. Kan det være at dette bare er økedager? Trodde ikke det skulle holde på så lenge og nå har det gått fem dager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan visst ha økedøgn i ganskemange dager, så det er vel mest sannsynlig det.

Skrevet

Håper virkelig at det er det :) Hadde liksom sett for meg at antall ganger med kvelds-/nattamming skulle avta, ikke øke, men hvis dette fører til at lillegutt sover litt lenger på natta, så skal jeg gjerne sitte med puppen ute noen dager til ;)

Skrevet

Høres ut som økedøgn ja. Småtten begynner nok med lengre soveøkter etterhvert :) Snuppa mi er også 10 uker, og sover rundt 6 timer i strekk om natta.

Skrevet

Ikke for å ta alt håpet fra deg, men jenta mi sov også veldig lenge om natten de første 2 mnd. Nå derimot våkner hun tidligere, sikkert fordi hun trenger mer mat enn tidligere. Bare sånn at du er forberet på at det faktisk kan gå den veien også.. Har du prøvd å bare gi ham smokk (eller evt bare bre over ham, eller snu ham, eller bare vente å se om han sovner igjen??) når han våkner i ti-tiden? Etterhvert begynner disse små å forandre søvnmønster, og sover ikke lite tungt som tidligere, de har perioder hvor de sover lettere for så å sovne tyngre igjen. Han sier nok ifra hvis det ikke var smokken han ville ha.

Krysser fingrene for at dette bare er midlertidig for deg!!

Skrevet

min sønn er 6 og 1/2 mnd. nå,å det har hele tiden variert hvor mange timer han sover i strekk før han skal ha mat.noen ganger 10 timer,noen ganger 1 time.

Skrevet

Er veldig vanlig at "rolige" babyer blir mer urolige rundt tre mnd. Gjerne særlig om natten, men også om dagen.

Kan jo selvfølgelig være økedager, men er altså ikke uvanlig generelt.

Rytmenen deres skifter flere ganger fram igjennom. De utvikler seg både fysisk og mentalt, og når en ser tilbake, ser en ofte at det er i sammenheng med utviklinssteg (tenner, snur seg, lærer å krabbe, lærer å snakke osv osv) at de har vært mer urolige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...