tullejenta Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Leste bakpå pakken at flaskene skal kokes, og smokkene rengjøres godt mellom hver bruk? Pleier å koke dem jeg, blir de ødelagt? bruker dem sjelden på flaske, men bruker dem til å gi tran... ..og hva med smokk, skal de ikke kokes heller, noen som sa meg at de bare skal kokes første gangen? Hva gjør man da i tilfelle? er det forskjell på silikon og latex, kanskje? ..min baby foretrekker Avent silikon smokk
*Aina30 Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 På mange bruksanvisninger står det at en skal skylle dem og koke dem 5 min første gang. Jeg vasker og koker både ammeskjoldet, smokkene, flaskesmokkene. Skal tåle det.
Sina73 Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Jo, flaskesmokker skal kokes etter hvert bruk. De blir slitte og ødelagte av kokingen og bør byttes med jevne mellomrom. Jeg har sterilisator og steriliserer narresmokkene i den. Jeg tror egentlig det holder å bare vaske dem i varmt såpevann og skylle godt. Også smokkene bør byttes med jevne mellomrom.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Ammeskjoldene skyller jeg godt i varmt vann og koker av og til! Det skal holde sa hun på apoteket til meg!
Gjest Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Jeg kokte flaskesmokker i 5 mnd, he, he, føler nå at det var å overdrive litt. Men det var på en måte vanskelig å slutte....Når de var nye ble de kokt i 5 min, senere i 2-3 minutter. Etter 5 mnd ble de vasket i varmt såpebann + skylt godt eller kjørt i oppvaskmaskin
Gjest Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Koker forresten fremdeles nye smokker 1 gang. Koking var for å ta knekken på melkebakterier. Kokte også nye smokker. Byttet ut smokker ca 1 gang i mnd
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 Kok, kok og kok du De skal rengjøres skikkelig først & deretter kokes for å unngå melkebakterier. De blir ikke ødelagte av koking, men de blir jo slitte etterhvert. Du må bytte dem ut med jevne mellomrom da. Smokker skal også vaskes og kokes med jevne mellomrom, mens tutene helst hver gang h*n har fått flaske.
Gjest Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Jeg vasker først smokkene til flaskene i varmt såpevann, og så koker jeg dem i ca 5 min etterpå (silikonsmokker). Det gjør jeg for å få vekk melkebakteriene som kan gjøre ungene syke. Narresmokkene skyller jeg i kaldt vann, og lar dem koke i ca 1 minutt. Bruker ikke silikon-tytter så de skal ikke koke for lenge. Synes ikke det er overdrevet jeg. Godt å vite at det de skal suge på, er skikkelig rent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå