Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Og hvordan klarer dere passe barn uten vann og mat i magen?
M-overtid Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 hei hei Ramadan karim Ja jeg skal faste i år,gleder meg masse.Selv om det ikke er det samme å få feire det med flere. Det er litt hardt de første dagene men så er det gjort.Allah har sin vei til å hjelpe oss gjennom dagen.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 ~Ramadan mubarek~ Ja jeg skal prøve å faste hvertfall noen dager InshAllah(jeg ammer så får se hvordan det går)! Min eldste er i bhg og lillegutt er 6mndr, det greier jeg fint, InshAllah. Som Yasmin skriver, Allah hjeper oss gjennom dagen!
Habiba Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 det går helt fint det, har ein gutt på et år om en mnd og en jente på 2 år og det går fint...allah gir oss styrke...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Jeg har prøvd å faste, men blir så utrolig svimmel og rar etter en stund. Jeg svimler, hjertet dunker fort og til slutt må jeg bare sette meg ned for ikke å gå i bakken...det er litt trist egentlig. Men jeg kan da liksom ikke bare besvime hvor som helst heller... Har dere noen råd til meg? Kan det være fordi jeg er så tynn? Har liksom ikke så mye å gå på... 44 kg er ikke akkurat mye. :o/ Jeg har lavt blodtrykk og får lett lavt blodsukker om jeg ikke spiser jevnt, kanskje det er derfor jeg svimler slik? Slik har jeg alltid vært. Jeg fastet noen dager i fjor, men til slutt fikk jeg nærmest forbud fra mannen min. Jeg har ikke konvertert ordentlig, så jeg MÅ jo egentlig ikke faste....men, huff. Det er så trist når det virker som alle andre klarer det bare ikke jeg! (
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Kjære deg, Det er du som er viktigst. Alle er forskjellige og vi gjør ting etter behov. Det står ikke at du skal lide. Gud elsker alle uansett og jeg tror ikke på at det kommer mye styrke fra allah uten videre. Man selv må samle kreft for å faste.Jeg er muslim selv men jeg faster ikke pga samme problem.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 Salam! Om du jobber og står på for fullt så kan det bli vanskelig når du har problemer med BT. Jeg fastet for 2år siden mens jeg var i full jobb, ganske krevende jobb fysisk, men jeg var ikke så tynn som deg, kanskje jeg har mer å gå på... Nå blir jo dagene kortere, så om du f.eks lørdag kunne prøve å faste når du kan være bare hjemme og sette deg når du føler deg svimmel, evnt legge deg nedpå. Det er viktig at du drikker mye vann, gjerne litt før du legger deg om kvelden og mye før du lukker fasten ved Fajr. Jeg drakk vel 1,2liter vann + ett glass juice første dagen jeg fastet, jeg ammer så trenger mye væske. Drikk også rikelig gjennom hele kvelden dagen før du begynner å faste, da får du nok litt å gå på. Lykke til! Måtte Allah gi deg styrke og gjøre fasten lett for deg! Ameen. Allah hafiz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå